2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

SADECE BARAJ PUANI ALARAK 4 SENELİK FAKÜLTELERİ KAZANMANIN YOLLARI

Posted on: July 7, 2008

Özel yeteneğinizi keşfedin
4 Yıllık Üniversiteleri kazanmak için ÖSS’den başka çözümler de var.

İşte ÖSS-1 sınavından, sadece baraj puanı alarak 4 senelik fakülteleri kazanmanın yolları..

ÖSS hengamesinde kaybolan öğrenciler, özel yetenek sınavlarını es geçiyorlar. Halbuki bu sınavlara girmek hem çok kolay, hem de ÖSS’ ye göre kazanma oranı daha çok. Bu sınavlara giriş şartları şunlar:

-ÖSS -1 sınavından herhangi bir alandan baraj puanını geçmek. (eski sisteme göre 160’dı, bu yeni sisteme göre 145’e tekabül ediyor. Fakat bununla alakalı Güzel Sanatlar Fakülte’ leri herhangi bir açıklama yapmadı)

– Herhangi bir liseden mezun olmak veya mezun olabilecek seviyede olmak.

Evet sadece bu şartlara sahip olan tüm ÖSS ye girmiş öğrenci adayları özel yetenek sınavlarına girebilir. Konuyla ilgili olarak İstanbul Sanat Akademisi Genel Müdürü Murat Dağıtmaç bakın ne diyor?

“Genelde öğrenciler, yetenek konusunda çekingen davranıyorlar. Bu konuda bizim öğrencilere söylediğimiz ilk tavsiye %20 yetenek, %80 azim ve çalışmadır. Genelde bize gelen öğrenciler Özel yetenek Sınavlarını, ÖSS ile kıyaslıyorlar. Fakat çok farklı sistemlerdir. Birincisi tek merkezli bir sınav değildir. Her okul kendi bünyesinde sınav açıyor ve öğrenciler bir çok sınava girmeye hakları oluyor. Bunun neticesi olarak da bir öğrenci 3-4 farklı okulu ve farklı bölümleri kazanabiliyor. Yani Özel Yetenek Sınavı sadece 3 saatlik bir sınavdan ibaret değildir.

Sınavlara giren kişi sayısı olarak da, İstanbul’ daki Üniversitelerin sınavlarına yaklaşık 3500 kişi giriyor.Buna karşılık devlet okullarındaki kontenjan 650-700 civarı. Bunu özel okullardaki burslu ve normal kontenjanları da eklersek bu sayı 1500 ‘ü buluyor. Yani ÖSS den giripde İstanbul’u kazanmak isteyen bir öğrenci %1 lik dilime girmek zorunda. Fakat bu Özel Yetenek Sınavlarında %20 ye kadar çıkabiliyor.”

Güzel Sanatlar Fakültelerindeki Bölümler;

Grafik Sanatları
Endüstri Ürünleri Tasarımı
İç Mimarlık
Resim Öğretmenliği
Resim
Seramik – Cam
Fotoğraf
Geleneksel Türk El Sanatları
Heykel
Görsel İletişim Tasarım
Tekstil ve Moda Tasarımı
Sahne Dekorları ve Kostüm Tasarım
Animasyon
Bileşik Sanatlar
Sanat Yönetimi
Fotoğraf ve Video
İletişim Tasarım

34 Responses to "SADECE BARAJ PUANI ALARAK 4 SENELİK FAKÜLTELERİ KAZANMANIN YOLLARI"

ben kendımı resım yonunde basırılı sanıyorum ama bı deneyımım yok yanı bı resım kursuna gıtmedım bu sınavlarda nekadar basarılı olurum

sınavlardan kastın ne tam olarak?

vnlkfmömglgktgosiçvmpdkkmg

guzel sanatlar sinavlarina bu sene osym baraj puani kac istiyorlar 160 yeterlimi

145 puan alman yeterliymiş eski sistemde 160 puan istiyorlarmış

selam ben izmirde oturuyorum bahsettiğiniz sınavlar izmirdeki üniversitelerde de oluyormu.

arkadaşlar bu tarz sınavlar hakkıdaki şartları ilgili üniversitelerin sitelerinde bulabilirsiniz. Googleda yetenek sınavları ve yanına üniversite adını yazıp aratın rahatlıkla bilgi bulabilirsiniz…

düz lise için ne gecerlı acaba puan kaç hangi bölümden kaç ğuan lamak gerek yeteen sınavına hak kazanmak için??

ya duz lıseler ıcınde aynı 165 baraj da beden egt ogrt lı ıcın de 165 ı gecsem olur myum cvppp

bu ozel yetenege beden egtımı de gecerlı mı arkaslar yaa

MERABAA YA BAKIN BEN ÖSS SÖZELDEN BARAJII GEÇTİM PUANIM 159.743 BEN BU PUANLA YETENEK SINAVLARINA NASIL GİRİCEM ÖZELLERE TUTUYO PUANIM AMA ÇOK PAHALI DEVLETLERDE 160 LA ALIYOLAR BEN BU PUANLA GİREBİLİRMİYİM GİREBİLİRSMEDE HANGİ ÜNİVRSTENİN YETENEK SINAVLARINA GİREBİLİRİM YA LÜTVEN YARDIMCI OLUN:s

arkadaşlar merhaba. Yetenek sınavları ile sorularınız var bildiğim kadarıyla yardımcı olayım bakın yetenek sınavları ile alakalı tüm bilgiler hangi üniversiteyi isterseniz onun duyurular kısmında vardır. Beden eğitimine gelince her üniversite en az 4 yıllık baraj puanını aşmanızı ister sonra belli öncelik şartları koyar. mesela derki şu puanı aşmanız gerek. Şu şu niteliklerde olmanız gerek. Spor akademisi isteyenler (beden öğretmeni veya antrenör) eğer elinizde lisansınız varsa herhangi bir spor dalından büyük avantajınız olur. İlgili üniversitenin belirlediği tarihlerde olan sınavlara girin ki temmuz ayında olur genelde bu sınavlar. umarım faydalı olur bu yazı

slm ben meslek lisesi çıkışlıyım.geçen yıl yatay geçiş yptım.bu senede yeniden össye girdim okul puanın 55 ti bu sene de aldığım öss de sözel1 den 169 eşit ağırlık1 den ise 166 ben bedeb eğitimi bölümünü istiyorum bu konudada çok ytenekliyim ama okul puanımın yarısı gidiyormu bu össden almış olduğum puan ile okul puanınmıtopluyorlarmı bu konuda yardımcı olursaız sevinirim….

slm arkadaslar ben duzlıse esıt egırlıklı cıkıslıyım bu sene aldıgım tban puan 145 esıt egırlık sozel 155 acaba bu sene gırebılırmıyım ve ıstanbulda ozel unıversıteler harıc hangı unıversıteler nezamn yapıyo hakkında bı bılgınbız vrsa yardımcı olun lutfen

slm arkadaslar bn bu sene 198.213 puanla resim öğretmenliği çukurova üniversitesi yetenek sınavına giriyorum.sınaw 2 aşamalı olcak.bu sınaw için 185. barajını geçmeniz yeterli.

ben bu özel yetenege girebilme şansım varmı peki ne zamanlar oluyo bana haber verebilirmisiniz lütfen yardıma çok ihtiyacım var

şuan kpss ye girecegim çalışıyorum ama kendimi hiç hazır hissetmiyorum biliyormusunuz bu konuda da yardım edbilirmisiniz

slm arkadaslar ben bu sene meslek lisesinden mezun oldum ve sınawa girdim.özel yetenek sınavı nası yapılıyo bilgisi olan rica etsem de bilgilendirse biraz şimdiden tesekkürler..

slm söz 1de aldığım puan 148.132 ama alanım türkçe matamatik dir baraş 145 olduğundan ben bupoanla güzelsanatlar icin özelyetenek sınavlarına girebilirmiyim ilgilerinizicin teşekurler

bu yetenek sınavlarına nasıl kayıt yaptırabilirim

merhaba ben sozelcıyım sozel puanım 172,853p aldım resım öğretmenlığıne gırebılırmıyım acaba yardımcı olurmusunuz bana lutfen bırde 2 yıllıklara gırebılıyormuyum şimdıden teşekurler arkadaşlar allah hepımızın yardımcısı olsunnnnnnnnnn

ARKADASLAR YETENEK SINAVLARIYLA ILGILI SORULARINIZI DIGER BIR IKI ARKADASIMINDA YAZDIGI GIBI ILGILI UNIVERSITELERIN SITELERINDEN ULASABILIRSINIZ ornek; google’ ye 2008 ozel yetenek sınavları yazın ve tum unıversıtelerın hangı zamnda,hangı sartlarla bu sınavları belırledıgını ogrenın,unutmayınkı en dogru bılgıyı ancak oradan ogrenırsınz .BU ARADA EINIZI CABUK TUTUN CUNKU SINAV ICIN ON KAYITLAR BIR CO UNIVERSITEDE BASLADI… BU ARAD BIR ARKADASIMN BIR SORUSU VARDI TABAN PUANLA ILGILI ONUDA ACIKLAYIM… COGU UNIVERSITE 165 TABAN PUAN ISTER FAKAT BU TABA PUAN MEZUN OLDUU LISEYE GRE FARKLILIK GOSTEREBIIR ornegın; duz lıse mezunu bır arkadas yetenek sınavına basvuru yapabılmesı ıcın 165 taban puanına ıhtıyac duyarken bazı unıversıtelerde gırmek ıstedıgı boumun egıtımını vermıs lıse mezunu olması durumunda 145 taba puanını yeterlı gorur ben lısede resım okudugum ıcın unıverstede taban puanı olarak 165 degıl 145 ıstemıslerdı umarım anlatabılmısımır

slm arkadaslar,ben resım ıcın gırmıstım yetenek sınavına 2004yılında.ıkı asamalı oluyo ve zor.ama torpıl de gerekıyo.ve tavsıyem lutfen kontenjanı cok olan unıversıtelerde gırın.sansınız daha cok olur.benım kaybım orda oldu.yetenegıme guvenıyordum ama torpıl gerekıyodu.olmadı.dusunen arkadaslara basarılar dılerım.ınsallah olur..:)

ınayet arkadasıma selamlar..arkadasım tabıkı ıkıyıllıklara rahat gırersın.merak etme. resım ogretmenlıgı de hayda hayda olur:D ama dedıgım gıbı kontenjanı bol olan yerde gır yetenek sınavına.ıstanbul,konya,ızmır v.s gıbı. umarım yardımcı olmusumdur.hersey gonlunce olsun by:D

ben şimdi üniversiteyi kazanma şansım çookmunaz ou bilemedim

slm arkadaşlar,oğlumda güzel sanatlar,yetenek sınavına,grafiker tasarımı bölümüne girecek,çukurova üniversitesini istiyor,inşallah bu yıl olacak içimdeki ses öyle diyor.hepinize başarılar diliyorum.bol şanslar.benim merak ettiğim sınavda torpil dönüyor diyorlar aslı varmı,cevap bekliyorum.

arkadaşlar bnde güzel sanatlar fakültesi iç mimarlık okumak istiyorum ama çizim yeteneğim yok sanrım jüri seçiyomuş bana tam bi bilgi verebilir misiniz lütfen tşkler şimdiden

Bana kalırsa bu yazıyı yayınlayan kişiler ya güzel sanatlat hakkında en ufak bir bilgiye sahip değil yada mükemmel ressamlar olduklarından çizim sınavını çok hafife alıyorlar.Ben 2 yıldır güzel sanatlara hazırlanıyorum ve 3.yılıma girdim.Kazanamadım bu yılda.Marmara üniversitesinde yetenek sınavına girdim ama beni asıl vuran 100de 100 garanti olarak gördüğüm kıçı kırık çanakkale üniversitesi oldu.Bu işler öyle basit değil ne yazıkki.Kurslarda öss de eli boş kalıpta az bi yetenek edinmek yada 2 cin ali çizdiktens sonra “Evet ben resim çizebilirim” diyen öğrencilerle dolu.Öss sınavı haziran ayında yapılıyor ve en geç yetenek sınavı eylülün ortalarında.Yani 3.5 gibi bir ay içerisinde özelliklede “Grafik tasarım,Fotoğraf,İç mimarlık” gibi rağbet olan ve alımı zor bölümlere hazırlık neredeyse imkansız.Türkiyenin en iyi kursuna gidipte günde 20 saate yakın bir çalışma planı ile hazırlansanız “BELKİ” resim öğretmenliği.Ama yukarda animasyon bölümü bile yazılmış,okuyucularda dalga geçiyorlar sanırım bizimle.İnsanların hayalleriyle boşuna oynamayın bence.
Çizgilerinizi oturtmanız nerden baksanız 1 ayınızı alıcak ve model çiziminde oran-oranlı,imgeseldede özellikle iç-dış mekan ve perspektif olaylarını çözmeniz zaten nerden baksan 2 ayı alıyor.Ben haftada 7 gün sabah8-akşam-7 derse gittim geldim.Ama öyle kolay diil bu işler.Boşuna öss den eli boş dönmüşlere umut vermeyin.Hayatım boyunca okuduğum en gereksiz,en boş,en saçma makale olmuş bence…

arkadaşlar grafik tasarım 4 yıllık istiyorum özel yetenek sınavları her üniversitenin farklı zamanlarda ve farklı şekilde oluyor.öss den hangi alan olursa olsun belli bir puandan sonra aldığını biliyorum fakat özel yetenek sınavlarına giren kimse yokmu bize biraz bilgi veremezmi ne gibi şeyler soruyorlar acaba???şimdiden saolun…

Merhaba ben 7. sınıf öğrencisiyim. Ben güzel resim yaparım. Güzel Sanatlar Fakültesine gitmek ve orada okumak istiyorum. Bazı nedenlerden dolayı ders çalışamıyorum.Ama hedefime ulaşabilmek için çok çalışmaya gayret ediyorum.

bende bu sene öss girdim ama barajı gece bildim😦 anca ben suanda meslek cıkıslıyım. bu baraj puanlarından deişik yapılmış olmadı lütfen bilen biri varsa ban meal ata bilir mi kafayı yicem yaufff ??

mrb benim bi sorum olcak 0,3 lü puan mı yoksa 0,8 li puanmı hangisi gerekio yetenek sınavları için simdiden tsk ederim …

valla spor akademisine gircek olanlar için en güzeli bi lisansın olcak benim öyleydi çok iyi oluyo tavsiye ederm arkadaşlar sen sadece barajı aş yeter…

arkadaşlr söyliyim bu sınavları kazanmk hiçte kolay değil.sınava gidip hiç resim dersi almadan sınavları kazanamazsınız.burda bahsedildiği kadar kolay değil.benim yetenegim war diyip giren kişer sınavdan 20 puan alıp çıkıyolar.bu alanlara cidden hedefi olan insanlr girmeli.össden istediği puanı alamayıpta deneyenler digerlerinin önünü kapar sadece.zaten öyle barajı aşıpta girenler de bişey yapamıyolar yetenek sınavında.yetenek sınavları 3 aşamalı oluyo,desen sınavında barajı geçenler diger sınavlarada hak kazanıyo ve sonun imgeselden sınava giriyosun.anatomiyi oran orantıyı ışıgı gölgeyi iyi bilmeniz gerek.sonrada bölüme göre renkli sınav oluyosunuz ama sanmayın ki kazanırım .insanlar 5 yıl hazırlanıyo bu sınavlara ve güzelsanatlar lisesinden mezun olanları da unutmamak lazım.bölümler türkiye genelinde 12 13 kişi alıyo bazen 30 oluyo ama ortalama 15 kişi alıyo.

Leave a Reply

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
