2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

Öss Tercihlerini Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler !

Posted on: July 10, 2008

2008 ÖSS’nin sonuçları açıklandı diyelim Şimdi sıra tercihte. Peki doğru tercih nasıl yapılır ?

2008 ÖSS’de lisenin tüm sınıflarında okunan ders ve konulardan soru soruldu. Adaylar,hangi okuldan, hangi alandan mezun olursa olsunlar Ortak Test adı verilen Türkçe, Sosyal Bilimler-1, Matematik-1, Fen Bilimleri-1 testlerini çözdüler.

ÖSS’de geçen yıla göre sınavın konu alanında ve sınav sonrasında oluşacak puan türlerinde ve bu puanlarla tercih edilebilecek yükseköğretim programlarında bir değişiklik söz konusu değil..

Alana uygun tercih yapacak Meslek Lisesi çıkışlı adayların sadece 30’ar soruluk 4 testten oluşan Ortak Testleri çözmeleri yeterli oldu. Bu testlerin sonuçlarına göre oluşacak SAY-1,SÖZ-1 ve EA-1 puanlarına göre lisans programlarına girebilecekler.Kendi alanlarının devamı niteliğindeki programları tercih ettiklerinde ayrıca EK PUAN alacaklar.

Lise çıkışlı adaylar ise Ortak testlere ek olarak Alan Testi adı verilen 2 testi daha çözdüler alanlarına göre. Böylece 30’ar soruluk 6 testte 180 soru çözmüş oldular.Bunun sonucunda oluşacak SAY-2,SÖZ-2,EA-2 puanlarıyla lisans programlarına,SAY-1,SÖZ-1,EA-1 puanlarıyla da,bazı lisans programlarıyla, isterlerse, sınavsız geçişten boş kalacak Önlisans programlarına veya Açıköğretim Fakültesi programlarına girebilecekler.

Her yükseköğretim programı için bir puan türü belirlendi ve tüm adaylar o programa aynı puan türüyle yerleşecek.

Sınav sonuç belgesindeki bilgilerin değerlendirilmesi hayati önem taşıyor…

Bu yıl da SAY-1,SÖZ-1 ve EA-1 puan sıralamalarında tüm adaylar yer alacak. Birinci tür puanlarla tercih yapacak adaylar,bir önceki yıla göre barajı geçen öğrenci sayısındaki değişikliğe bağlı olarak kendi verilerini geçen yılki verilerle ilişkilendirerek ve fazla bir zorluk yaşamadan karar verebilirler.Büyük olasılıkla aday sayılarında değişiklik olacak ve geçen yılla ilişkilendirirken kendi yüzdelik dilimini çarpacağı bir sayı oluşacak,bu çarpma işlemi sonrasında ‘GEÇEN YIL SINAVA GİRSEYDİM GEÇEN YILKİ ADAYLAR ARASINDAKİ YERİM NE OLURDU ?’ sorusunun cevabını bulacaklardır.Ancak kılavuzda her programa geçen yıl yerleşen en son adayın başarı sırası bulunacağı için adayların başarı sırasını esas almaları yararlı olacaktır.Böylece tercih etmeyi düşündükleri programlara yerleşme olasılıklarını da daha gerçekçi biçimde değerlendirebileceklerdir.

DİKKAT!

SAY-2,SÖZ-2 ve EA-2 puanlarıyla tercih yapacak adaylar,başarı sıralarını değerlendirirken yanılgıya düşebilirler.Çünkü geçen yıl herhangi bir puan türündeki başarı sıralaması ile 2007’de Alan Testlerine göre oluşacak başarı sırası arasında çok fark olacaktır.Geçen sene Alana kaynaklık eden her iki testten de en az 0.5 ham puan yapılması gerekiyordu,bu sene alana kaynaklık eden testlerin herhangi birisinden 0.5 ham puan yapmak puanın hesaplanması için yeterli olacağından başarı sırasına farklı alan öğrencileri de girecek.Örneğin Söz- 2 puan hesaplamasında Ed-Sosyal ve Sosyal- 2 testlerini sözelciler çözeceği için Söz- 2 sıralamasında yine onlar olacak,ancak EA öğrencileri de Ed-Sosyal testini çözeceği için bu sıralamaya EA öğrencileri de girecek. Bu da başarı sıralamasında oynamalara neden olacaktır.Tercih listesi düzenlerken buna çok dikkat etmeli adaylar.

ÖSS’Yİ KAZANMIŞ OLMAK İÇİN GEREKEN PUAN NEDİR?

Adayların ÖSS’yi kazanmış olması için herhangi bir puan türünden 160 ve üstü puan almış olması yeterlidir. Ancak adayların Merkezi Yerleştirme ile öğrenci alan yükseköğretim programlarını tercihleri arasında gösterebilmeleri için ve özel yetenek gerektiren yükseköğretim programlarına önkayıt için ilgili ÖSS puanlarının belli değerlerin üzerinde olması gerekir..

AÇIKÖĞRETİM TERCİHİ YAPABİLMEK İÇİN GEREKEN PUAN NEDİR?

Açıköğretim lisans(İngilizce öğretmenliği hariç) ve önlisans tercihi yapabilmek için tercih edilecek programın puan türünden ÖSS-SÖZ-1,ÖSS-SAY-1,ÖSS-EA-1 veya DİL’den en az 160 puan almak gereklidir.

ÖNLİSANS PROGRAMLARINI TERCİH EDEBİLMEK İÇİN GEREKEN PUAN NEDİR?

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları dışındaki ortaöğretim kurumlarından mezun olan adaylar ve mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olup alanı dışında tercih yapacak adayların Meslek yüksekokullarının önlisans programlarını(sınavsız geçişten boş kalan kontenjanlar da dahil) tercih edebilmek için tercih edilen programın puan türünden ÖSS-SÖZ-1,ÖSS-SAY-1,ÖSS-EA-1 ve DİL’den en az 160 puan almaları gerekmektedir.

EA-1 PUAN TÜRÜYLE ÖĞRENCİ ALAN EN YÜKSEK BAŞARI SIRALI PROGRAMLAR

Üniversite Adı Fakülte / Yüksekokul Adı Programın Adı En Küçük Puan Başarı Sır.

DUMLUPINAR ÜNV Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Muhasebe 332.694 7.429

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fak. İşletme Öğretmenliği 330.418 8.037

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Pazarlama Öğretmenliği 326.495 9.094

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ Necatibey Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 325.900 9.246

FIRAT ÜNV.(ELAZIĞ) Muş Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 318.988 11.323

ODTÜ Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 347.229 11.379

BOĞAZİÇİ ÜNV Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Uluslararası Ticaret 345.740 12.654

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Muhasebe ve Finansman Öğret. 344.480 13.794

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Mesleki Eğitim Fakültesi Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğret. 311.536 13.851

ANADOLU ÜNV Sivil Havacılık Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 344.318 13.946

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi Öğretmenliği 310.544 14.211

SELÇUK ÜNV.(KONYA) Mesleki Eğitim Fakültesi Aile Ekonomisi ve Beslenme Öğret. 307.360 15.472

HACETTEPE ÜNV Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 342.512 15.698

ANKARA ÜNİVERSİTESİ Ev Ekonomisi Yüksekokulu Ev Ekonomisi Yüksekokulu 305.478 16.311

GAZİ ÜNV.(ANKARA) Mesleki Eğitim Fakültesi Moda Tasarımı Öğretmenliği 303.950 16.982

MARMARA ÜNV Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Öğretmenliği 297.345 20.381

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Üstün Zekalılar Öğretmenliği 337.595 21.000

ANKARA ÜNİVERSİTESİ Eğitim Bilimleri Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 337.515 21.428

BİLKENT ÜNV.(ANKARA) Uygulamalı Teknoloji ve İşlet. YO. Turizm ve Otel İşletmeciliği (Burslu) 336.856 22.303

97 Responses to "Öss Tercihlerini Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler !"

öss söz1:181,135
öss say1:139,769
öss EA-1:162,901

bu puanlarla acikogretim isletme ye girebilirmiyim?

girebilirsin arkadaşım.

-SÖZ-1
184,038
-SAY-1
149,634
-EA-1
177,534
ankarada acıköğretim çocuk gelişimi okul öncesi öğrtm. ne girebılırmıyım okulun verecegı puan 50 şimdiden tesekkur ederım

sezel 2 puanım 317 .785 sıram 16.417 ortak alandan tercih yapcam.küçük bi ihtimalde olsa türkçe öğrt liğini seçme şansım nedr merak edyorum yardımcı olursanız sevinirim

185 ile halkla ilişkiler bölümüne girebilirmiyim açiköğretim istemiorum

esra 185 ile sanmıyorum girebileceğini. Seda sana gelince 317 ile büyük ihtimalle girersin bu sene başarı sırası daha çok önemli taban puanlar oldukça düşecekseninde puanın oldukça iyi tahminimce girebilirsin. Gazi Üni tavsiye ederim eğitim fakültesi olarak çok kalitelidir.

Bu arada sorular çoğaldı sanırım bir kaç uzman danışmanıda buraya yönlendirmemiz gerekecek:)

ben sözelciyim sözel puanım okul puanıyla 211 açık öğretim okumak istiyorum tercihleri nasıl yapacaz açık öğretimde benim için hangi bölümler var herkese tşk.

ea-1 den 303,660 puanım var moda tasarımı öğretmenliğini istiorum gidebilme imkanım var mı yani şöyle bir şey duydum meslk liselerine öncelik tanınıyormuş şansım var mı acaba yardımcı olursanız sevinirim:)

EA 2 puanım 296 istanbul ve çevresındekı iktisat veya kamu yönetimlerinden hangiler KESİN gelir tşk…

söz1 puanım 266
say puanım 167
dil puanım 237
ea puanım 242
başarı sıram dilde=24101
söz1 de=681696

açıköğretimden nereleri tercih edebiliyorum bilen varsa yardımcı olsun lütfen …
şimdiden teşekkürler…

nereleri değil tabii neleri demek istedim…

merhaba ben ticaret meslek lisesinden mezunum. puanlarım düşük.toplam ham puan okuldan gelen puanla beraber 250 bil. muhasebe işletmeye 4 seneliğine gitme şansım varmı acaba??

arkadaşlar çocuk gelişimi lisesi mezunuyum.soz:1 286.778 paun aldım açık ogretim gelirmi teşekkür derim.

söz1:167,142
say1:144,634
esit1:161,135
bunla açık ögretim de ne okuyabılırım

ya arkadaslar meslek lisesii mezunuyum öss gırdım söz:167,258 say:156,759 eşagrlk:165,754 aldım. alanım elektronik ve bn alanım dışı tercıh yapmak ıstıyorum sizce yapabilirmıyım? tşkler…

öss-ea-1 ‘den 162,002 puan aldım ve 4 yıllık açıköğretim tercihi yapabilir
miyim? puanım yeter mi? bugün tercih yapıp yaprın tercih formunu teslim edicem,bu yüzden ACİL YARDIM LÜTFEN.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER:)))

paron puanım 161,002 çok bişey farketmez yanlış yazmışım.yardımınızı bekliyorum

sayısal 2 sıralamam 158 bin nerelere gidebilirim sıralamamın üstünde yerler versem glirmi teşekürler

sözel 1: 164.543 sayısal 1: 144.345 eşit ağırlık 1: 158.695 puanım var tabı bunlar eklenmeiş halı eklenmiş hali sözel 1: 184.904 eşit ağırlık 1: 178.259 bu puanla açık öğretim işletmeye gidebilirmiyim

puanım 346.200 civarı bogaziçi turizmişletme o
lur mu

arkadaslar 327 sozel bır puanıyla acık ogretım cocuk gelısımı gelır mı meslek lısesı mezunuyum?

daha dogrusu arkadasım mezun

merhaba arkadaşlar kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum 327.970 puanım var.sizce eskişehir anadolu üniversitesi açıköğretim okul öncesi eğitim bölümüne yerleşebilir miyim? hepinizin biryerlere yerleşmesi dileğiyle….

arkadaşlar benimde puanlarım kötü.okul puanları eklenmiş hali söz 184,604 ea 170,067.açık öğretim 4 yıllık herhangi bir bölüm okuyabilirmiyim?lütfen cevap

merhaba arkadaşlar eklenmiş puanlarım aşağıdaki gibir.nereleri tercih edebilirim?
ea1=277,674
ea2=256,661
söz1=297,747
söz=271,992
şimdiden teşekkürler

ea 1=260.225 ea2=249.104 ea2 basarı sırası 473477 4 yıllık bi yer olurmu 0.8 le çarpılmış puanlar yani Y-ÖSS PUANLARI YAZAN YER LÜTFEN YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM

nilüfer bence o puanla sen yerlesirsin hatta ben eskisehırde oturuorum istersen sana yardım edebılırım beraber hallederıs işlerini

yok canım benim bana yardım edebilecek bi sevgilim var zaten.nezaketin için teşk ederim.

zaten burası sevgili arama yeri değil ben yardım amaclı solemıstım amacından saptırmayalım bence bu sıteyi

tabii biliyorum sevgili aradığımda yok. ama sen de şunu bil burası bi yardım kuruluşuda deil.

madem yardıma ihtiyacın yok neden burda bişiler yazıcam diye ugrasıosun hanfendi?

yardım istemiyorum kimseden sadece bu sitenin amacı insanların puanlarını girerek o puanlarla bi yerlere yerleşip yerleşemeyecekleri hakkında tahminlerde bulunup yorum yapmaktır.gidipte eskişehirde oturuyorum ben yardım edebilirim die bi yardım edebilinecek bi site deil.

kız mesleek lisesi mezunuyum sözel1 293 ea263 acaba aof okul öncesi ögretmenligine yerleşe bilirmiyim

benim sözel 2 puanım 277 acaba sanat tarihi bölümüne girme imkanım varmı? lütfen cvp yazın

ben sayısal 1 den 283 aldım vakıf üni haliç ftr ya da istanbul bilim ftr veye beslenem ve diyetetik gelirmi

arkadaşlar bana yardımcı olsanız sevinirim BEN SAYISAL ÖGRENCİSİYİM 0,3 AOBLİ PUANLARIM söz1 171,197 , ea1 170,474 2 YILLIGA GİREBİLİRMİYİM YADA AÇIK ÖGRETİM KAMU OLURMU ACİL CVP NE OLUR YA HEMEN TERCİH YAPMAM LAZIM ACİL CVP VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM ARKADAŞLAR

slm ben çocuk gelişimi ögrencisiyim sözelden basarı sıram 37000 ea 35000 sizce 4 yıllk ünversteye yerleşebilirmiyim yada açık ögretım olrmu şımdıden teşekkurler…

lütfen acil cvp yazınn

Buna cevap verrseniz çok sevinirim düz liseden mezunum diploma notum 57 küsür ama sözel aobp70 ea aobp 67 say.aobp 63 bazı üniv.lerin yannda okul puanları yazıo onlara diploma notumu yoksa aobp notuyla mı gircez teşekkürler

ya arkadaşlar ben açıköğretim okumak istiyorum ama hiç bir bilgim yok………

simdiden tesekkrlr

olur yasmin merak etme

sözel 1=304 e.a=288 açık öğretim okul öncesine yerleşe bilirmiyim başarı sıralamam=44,610 cevaplarsanız sevinirim allah yardımcımız olsun

ben kimya bölümü dsünüorum terch sıralamasnda kimya bölümünü yazdktan sonra say1 den terch yapmak istedgmde mesela hemşireligi en sona mı yoksa kimya bölümlernn arasına yazablrmym? ölü tercih olur mu ?

sözel birden 254 kusur puan çektim.bu durumda herhangi bir acık ögretimden okjuyabılırmıyım…şimdiden tesekkurler…

ebrucum bende okul öncesi açıköğretim istiyorum ama puanın sanırım bu sene açıköğretimin belirlediği puanın çok altında ben de 327 aldım ama inanki ben bile düşünüyorum olur mu die.inş yerleşirsin

tesekkürler acaba geçen sene başarı sırası kaçtan girdiler.SEN YERLEŞİRSİN TAKMA:)NİLÜFER

selam arkadaşlar benim sorum şu : ben sözelciyim 2008 öss den 226.067 düşük evet ama ben gazinin 2.ci ögretimini istiyorum acaba gelirmi herhangi bir bölüm fark etmez yardımcı olurmusunuzz şimdiden elinize saglık tşk ediyorum emegi gecen arkadaşlara

söz1 315 aldım açık öğretim okul öncesi öğretmenliğine girebilirmiyim lütfen cevap bekliyorum kızmesleklisesi çocuk gelişimi muzunuyum

sadece söz 2 puanım 146 aö önlisans tercih yapabilirmiyim?

ben ea 2 den 283 aldım dört yıllık biyere yerleşebilirmiyim sıralamam 167102 yardımcı olursanız sevinirim

selam kardeşlerim ben sözelciyim söz:1 puanım 272,132 EA:147,953 SÖZ:2PUANIM 257,596 ACABA BANA TIBBİ DÖKÜMASYON VE SEKRFETERLİK VEYA RADYO TELEVİZYON YAYINCILIGI VEYE HALKLA İLİŞKİLER GELİRMİ ŞİMDİDEN COK TEŞEKKÜR EDERİM ALLAH HEPİZNİZDEN COK RAZI OLSUN

ARKADAŞLAR YANLIŞ YAZMISIM EA PUANINI 247 OLACAK

arkd.ben söz 1 0.3’lü 181 aldım acaba açık öğretim fakülte ve ön lisans bölümlerine girebilirmiyim? lütfen cvp yazın tşk.

slm meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü mezunuyum 322 puan aldm açık öğretim okul öncesi öğretmenliğini istiyorum inşallah olur allah herkesin kalbine göre versin

nülifer 327 söz 1 puanın mı ea 1 den kaç puan aldın bu arada sıralamada kaçıncı kişisin

sözel1 puanım 327.970 sevgicim.açıköğretim okul öncesi her puan türünden de alıyo die biliyorum.arkadaşarım geçen sene sözelden yerleştiler inş hepimiz yerleşiriz

bu arada sözel1 sıralamam 24 binlerde e.a1
sıralamam 30binlerde

e.a 1 puanım 306.780

slm sözel-2’den 299 adlım .baaşarı sıram 104binlerde sanat tarihi istiorumm.. mümkn mü sizcee..:[[

ea 303 aldım sıralamam 66 binlerde dokuz eylül e girermiyim

mrb ben eaçıyım aile ekonomisi ve beslenme öğretmenliği meslek liseleri dışında da yine0.8le çarpılıyor mu? puanım 311,804 konya selçuk aile ekonomisi ve beslenme öğretmenlğine girme şansım nedir sizce?
şimdiden teşekkürler…

ne olur ergin?

merhabalar :
ben sözel öğrencisiyim öss sınavından 0.8li söz1 puanım 287.838 söz2:277.047 e.a1:0.8li puanım 259.248 ea1 0.3 lü puanım 218.093 sizce vakıf ve açıköğretim ünv.hariç nerelere girebilirim bu arada 2 yıllık tercih yaparken 0.3 ile çarpılmış puanımıza göre mi tercih yapacağız acil bir bilgi verirseniz sevinirim…

ea-1 267,000 başarı sıram 549,304 ea-2 252,996 başarı sıram 431,919 4 yıllık neresi gelir acaba bi yardımcı olun nolur…

arkadaşlarbana acilen yardımcı olurasınız sevinirim karedeşim ea öğrencisi. ÖSS EA1 246 ÖSS SAY1 153ALDI.biz iki yıllık sayısal bir bölüm tercih etmek istiyoruz hangi puanı kullanacagız puan ne kadar düşüyo

İyi akşamlar

Öss de 1. tercihlerde 24 tercihten hiçbiyere girmessek ve hiçbirine aöf yazmassak 2. Tercih hakkımız geldiğinde aöf yazabiliyormuyuz yardımcı olabilirmisiniz.

arkadaslar puanı belli olmayan bölümleri sonlara yazsak olurmu

merhaba arkadaşlar ben kız meslek lisesi mezunu degilim fakat okul öncesi ögr (a.ö) istiyorum puanım 327 gelme şansı ne kadar bilmiyorum aranızda bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim

slm esracımm a.öye çoçuk gelişimi mezunu ögrencıler trcıh edebılıyo sadecee sen 2 yıllık çoçuk gelişimni tercıh edebılırsınn bunda öncelk yıne çoçuk gelişimi mezunlarına verılıyoo daha sonrada sizee busene mezn olmadıgı içnn bu bolmde inşlh yerleşirsin cnmm

açıköğretim işletmeye gitmek istiyorum nasıl tercih yapıcam yardımcı olurmusunuz

arkadaslar puanlrım pek ıyı degıl acıköretım ıstıyorum ama ne yapacagımı bılmıyorum puanım ea1_220 ea2_240 söz 1_282 söz2_255

slm ben tuba acık lıseye gıdyorum we ben mezun olduktan sonra yuzyuze normal unv mı gorucem yoksaa gende ewde calısp sınawlaramı gırıcem bolumum cocuk gelısımı cwp werısenz sewınırm

teşekürler yasmincim,inş Allah hepimizin gönlüne göre versin …

sozel 175 esıt agırlık 170 okul puanıyla bırkıkte acık ogretım icın nereler olur evlıyım yardım ıstıyprum

sozel 175 esıt agırlık 170 okul puanıyla bırkıkte acık ogretım icın nereler olur evlıyım yardım ıstıyorum

slm arkadaşlar ben düz lise EA çıkşlıyım puanlarım sözel1 275 EA1 256 ben yüksek okul işletme verdim acaba puanım 03 çarpılarak mı yapılacak bunu çok merak ediyorum yardımcı olursanız çok sevinirim. bu arada işletme 226 ile alıyo verdiğim yüksek okul gelirmi acaba şimdiden teşekkürler

ea2 den 246 aldım 4 yıllık biyere yerlesebilirmiyım

ben say2 den 280 aldım fen bilgisi istiorun ne dersiniz

benım sözel puanım 312 sıralamam 28 bin 400.ortak alandan tercıh yapcm.edebıyat bolumu ıstıyorum olur mu???

yaa arkadaşlar kusura bakmayın sizide rahatsız edeceğim ama.benim yorum yazmaktaki asıl amacım nilüfer adlı kızın yorumlarını okudumda felaket gıcık oldum.nilüfer sana sesleniyorum arkadaşım bak ne güzel öss ye girmişsin 18-19 yaşına gelmşsin 5 yaşındaki çocuklar gibi davranma ya gözünü seveyim.biraz mantıklı ol…..

ya arkadaşlar ben say1 den 298 pun aldım yerleşemedim 2.ci ek kontenjanları bekliyorum sizce otomotiv ögretmenleğine girebilir miiyim? yardımcı alurmusunuz.

merhaba,ben 4 yıllık iaçıköğretim işletme yazdım 2008 öss tercihinde,acaba 2.tercihden faydalanabilir miyim??Şimdiden teşekkürler…

merhaba.ben öss den EA1 den 178,313 sözel 1 den 170,664 say1 den 166,216 puan aldım.Ama EA2,SÖZ2 ve say2 den 160 barajını aşmamışım.Acaba açıköğretimden 4 yıllık işletme,kamu yönetimi veya çocuk gelişimi okul öncesi öğret. liğinden birini tercih yapabilirmiyim.Yardımcı olursanız çok sevinirim size şimdiden teşekkürler.

merhaba.ben öss den EA1 den 178,313 sözel 1 den 170,664 say1 den 166,216 puan aldım.Ama EA2,SÖZ2 ve say2 den 165 barajını aşmamışım.Acaba açıköğretimden 4 yıllık işletme,kamu yönetimi veya çocuk gelişimi okul öncesi öğret. liğinden birini tercih yapabilirmiyim.Yardımcı olursanız çok sevinirim size şimdiden teşekkürler.

MERHABA BEN SAY-1 DEN 279 ALDIM BAŞARI SIRAM 211894 2.TECİHLERDEN HEMŞİRELİK GELİR Mİ YA LÜTFEN CVP YAZIN NOLUUUUR

YA ABLALAR ABİLER NOLUR BİŞE YAZIN YA LÜTFEN YALVARIRIM

ya ben açık ögretim o.ö.e mi kazndım tekrar sınava girmek istiyorum girersem puanım düşer mi şimdiden tşk ler

slm arkadaşlar 285 puanla açıköğretim okulöncesine girebilirmiyim mesleklisesi mezunuyum cvp yazarsanız sevinirim

cevap yazmazsanız niye soru sorayımki lütfen cevap yazın

benim oss sayisal 1 puanim 195 ve okulun verdigi puanla beraber 274 yapiyor sayisal 2 puanim 183 ve okul puaniyla beraber 263 yapiyor sizce bu puanlarla hangi meselekleri secebilirim lutfen cevap yazin.

ÖSS DEN 158 PUAN ALDIM OKUL PUANIMLA 183 EDİYOR 4 YILLIK AÇIK ÖGRETİM OKUYA BİLİRMİYİM

bnm say 2 puanım 262 sıralamam 195 bin ben antalya ya da bursa istiorum kimya bölümü olur mu acaba??

arkadaşlar hepiniz saçma sapan sorularla int sörf yapıyorsunuz lüfen biraz öğrenipte gelin kendi aklınız yokmu? da başkasına soruyorsunuz lütfen modern olalım………………………………… oke

hepinize gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim!

196 puanla 2 yıllık marmara ünv. moda tasrımı bölümüne girebilirmiyim acaba arkadaslar bu konu hakkında bi bilginiz var mı _?

meslek lisesi mezunuyum sınavsız geciste olur mu _?😦 hiç bi bilgim yok inanın ltfn bana yardımcı olursanız sevinirim _? şimdiden tesekkür ederim

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
%d bloggers like this: