2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

2008 Öss Tercihleri hakkında..

Posted on: July 19, 2008

“EŞİT AĞIRLIK” ÖĞRENCİLERİ

ÜNİVERSİTELERDEKİ HANGİ LİSANS PROGRAMLARINI

ORTAK ALANDAN (Alan-İçi Olarak) TERCİH EDEBİLİYOR ?

2008 ÖSYS Kılavuzuna göre İKÜ ve CNN Türk Eğitim Danışmanı Burak Kılanç tarafından derlenmiştir.

Bir bölümün Alan-İçi olarak tercih edilmesi durumunda, adayın Y-ÖSS puanı hesaplanırken, AOBP puanı 0.8 ile çarpılarak ÖSS Puanına eklenir.

Puan
Türü

Bölüm

SAY-1

Acil Yardım ve Afet Yönetimi

Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri

Ebelik

Aktüerya

Hemşirelik

SAY-2

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Matematik Öğretmenliği

Matematik

Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarisi

Aktüerya Bilimleri

Ebelik

Hemşirelik

Tarım İşletmeciliği

Finans Matematiği

Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri

SÖZ-1

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Görme Engelliler Öğretmenliği

İşitme Engelliler Öğretmenliği

Zihin Engelliler Öğretmenliği

SÖZ-2

Azerbaycan Türkçesi ve Edebiyatı

Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Reklamcılık

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Türk Dili ve Edebiyatı

Türkçe Öğretmenliği

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

17 Responses to "2008 Öss Tercihleri hakkında.."

teşekürler

hocam 240 tam puan ile ön lisans programlarında n hangisine gidebilirim. yardımcı olursanınız sevinirim

merhabalar 13786 sıralamam ve diş hekimliğini istiyorum gelme ihtimali nedir acaba ve genetik mühendisliği hakında neler düşünüyorsunuz istiyorum ama türkiyedeki iş olanakları hakında şüphelerim var…

mrb hocam benım ham punım 200 3 ıle carpımı 221 8 ıle carpımı 260 oluyor bolumum sozel tercıh yapmakta zorlanıyorum bana yardımcı olursanız sevınırım…

slm ben ea2 den toplam 287.216 aldım basarı sıram 140748 yarıda tercıhler acıklanıyor ya ben karaman bılecık tokat falan yazdım cıka ıhtımalı var mı ya

mrblar ben say1 den toplam 240 puanaldım ham puanım 185 ve bütün tercihlerimi 2 yıllıktan kullandım en son tercihim olan acıkögretime kaldım… yapılacak olan ek kontenjan tercihlerinde sağlık bölümlerine özellikle tıbbi lab. anestezi ve ambulans-acil gibi yerlere girme olasılığım varmı ?

mrb hocam…gecen senin puanlarina gore girdigim universitelere bu sene ki 250 puan im war e1 im..2 senelik secmeme ragmen yerle$emedim…2.tercihlerde yerle$me olasiligim nolur we hangi bolumlere olur…yardimci oldugunuz icin $imdiden te$ekkurler….

selam yaa ben 282 aldım eşit 2 den yerleşemedim acaba arkeoloji yazsam gelirmi ek tercihlerde ??? yardımcı olursanız çok sevinirim

hocam ben say1 dn ham 231 ek puanlı 311 aldım 16214 uncuyum ea1 den ham 244 ekpuanlı 329 aldım 18000 deyım ilk yerleştırmeden gıremedım 2.yerleştırmeden gırebılceğim yerler nereler.2 yıllıklarıda düşünüyorum..teşekkür ederim

mrb hocam ben pelin 2 yıllık düşünüyorum alanım sözel alanımda tercih yaparsam 0,8 lemi çarpılıyor kafama çok takıldı

aydınlatırsanız çok sevinecem uzun zamandır giriyorum cevabınızı bekliyorum

yani hocam 2yıllık ve dört yıllık bölümlerdede aynımı kat sayı çarpımı 2yıllıktada alan içi0,8 alan dışı 0,3 mü ben düz lise mezunuyum

lütfen hocam cvb nızı bekliyorum çünkü çalışmalarımı ona göre ayarlıyacam

slm herkese ben ea 2den 300 puan sldm yerlesemedm yanı bu turkıyede yerlessende ıs bulamazsn sıyaset bılımı okumak ıstıyorum bence ınsan hedefı neyse ona yonelp ona calsmalı cevremde ıstemediği işte olan çok ınsan var bız bu gidişle geleceğimizden umutlu bi ulke olamayz herkes üni okumak zoruna değil bu ne biçim sistem yorum yok yani!

PELİN sen düz lise mezunuysan eğer tablo 3a dan tercih yapcaksan 0,3 puanınla yapacaksın çünkü tablo 3a meslek liselerine yönelik programlardır

çok teşekkür ederim yardımcı oldugunuz için kafam netleşti şimdide çok sıkı çalışıyorum çalışmalarımı ona göre ayarladım tekrar teşekkürler

ya ben bilişim teknolojileri bölümünde okuyorum.meslek lisesi 4.sınıfım.açıköğretimde hangi bölümlere gidebilirim.birileri bişey desin artık lütfen ya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
%d bloggers like this: