2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

ÖSS’de tercih yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar…

Posted on: July 21, 2008

Merhaba arkadaşlar.. Bir üniversite öğrencisi olarak ÖSS’de tercih etmek için üniversite seçimi yapacak olan arkadaşlara dilimin yettiğince nacizane tavsiyelerde bulunmak istiyorum.

Koca bir yılınızı belki yıllarınızı verdiniz, öss’yi atlattınız ve puanınızı bekliyorsunuz. Gerçi aşağı yukarı kaç puan alacağını herkes biliyor. Sıra üniversite seçiminde.. Peki ama neye göre seçim yapacaksınız? Öncelikle tabi ki bir bölüm hedefiniz olacaktır ama sonraki adımda hangi üniversite diye soracaksınız?

Arkadaşlar, 4 yıl geçirdim üniversitede buradaki bir çok arkadaş gibi. Karşılaştığım mutsuz insanların sorunları, mutlu insanları mutlu yapan hususlar derken bu konuda az çok bilgi sahibi oldum ve olduk.
Seçeceğiniz üniveriste il dışında olması ya da yaşadığınız şehirde olmasının arasında çok büyük farklılıklar var. Dershanede hocalarım derdi hep ” üniversite aile yanında okunmaz, okuyacaksanız il dışında okuyun ” diye. Haklılar gerçekten Smile

İl dışında seçim yapacak olan arkadaşlar,

  • Üniversitenin şehrinize yakın olmasını umursamayın. İlk başta herkes bu noktaya dikkat ediyor. Aileler elbette çocuğunu uzağa göndermek istemez ama bence bu yanlış bir düşünce. Büyüyorsunuz artık ve gerçek hayatın yüzünü göreceksiniz bir bakıma. Her adımınızda ailenizi yanınızda bulamayabilirsiniz ve şimdiden buna hazırlıklı olmanız gerekecek. ” Yakın olsun sürekli gelir gidersin “.. Bu ilk sene olur, 2. sene azalır, 3. sınıfta nadir gidersin, son sınıfta ancak tatillerde gidersin. Bu böyle olur aşağı yukarı. Üniversite uzakta diye elemeyin onu !
  • Seçtiğiniz üniveriste hangi şehirde? Bu şehir hangi coğrfaya bölgesinde? Coğrafya bölgesi benim fikrimce önemlidir arkadaşlar. Çünkü biliyorsunuz ülkemizde bir çok kültür var. Her bölgenin farklı bir kültürü var. Ege ve Doğu Anadolu birbirinden çok farklı iki kültür örneğin. Seçtiğiniz şehirdeki kültüre ne derece alışabilirsiniz, kaynaşmanız ne kadar zaman alır? Dersiniz ki ben kaynaşmak falan istemiyorum, okulumu okuyacağım sadece. Malesef öyle olmuyor pek. Yaşadığınız şehirdeki kültür size çok ters ise ilerde çok zorlanacaksınız demektir. Orada en az 4 senenizi geçireceksiniz. Artık evinize misafir olarak gideceksiniz 4 sene boyunca. 12 ayın 4 ayını evinizde 8 ayını o şehirde geçireceksiniz. Şehrin kültürü çok önemli !
  • Farkettiyseniz henüz üniversitenin verdiklerine girmedim çünkü inanın nu hususlar üniversitenin verdiklerinden daha önemli. Çünkü bir insan şehre, bu şehirdeki hayata alışamadığı zaman üniversite gözünde olmuyor arkadaşlar. Önce mutlu olacaksınız, sonra mutlu bir şekilde üniversitenizi okuyacaksınız.
  • Büyük şehirden küçük şehire gidecek olanlar biraz zorlanacaklardır ama kendilerini hazırlamaları gerekmektedir bunun için. Şehrinizde alıştığınız dev alış-veriş merkezlerini bulamayabilirsiniz. Akşamları takıldığınız cafe’ler, bar’ları belki o şehirde bulamayacaksınız bu da sizi mutsuz edecektir. Alışmanıza engel olacaktır o şehre. Bu bilinçle gitmeniz gerekmektedir.
  • Gelelim üniversite konusuna.. En önemli husus !! ” KAMPÜS “.. Üniversitenizin bir kampüsü var mı? Üniversitede bir kampüs yaşamı var mı? İstanbul’da bulunan bir çok üniversitede kampüs hayatı yok. Özellikle İstanbul Üniversitesi. Avcılarda bir kampüsü var ki orada hayat yok, diğer bölümleri ise cadde üzerine koyulmuş şehre dağılmış binalardan ibaret. Bu konuya dikkat edin arkadaşlar. Çünkü üniversite demek sadece eğitim demek değildir. Aynı zamanda sosyalleşmek demektir. Üniversitenizin ne kadar sosyal ortamı olduğuna dikkat edin. Kampüsün içinde ne tür olanaklar var bunları göz önünde bulundurun. Kendimden örnek vermem gerekirse Çanakkale Üniversitesi’ni tercihlerimin arasından çıkarmıştım çünkü fakültesi kampüs içersinde değildi ayrı bir yere sadece bir bina dikilmiş o kadar. Kampüs’üm olmayacak diye çıkarmıştım. KTÜ’de kampüs hayatı gerçekten muazzam.
  • Kalacak yer konusuna gelirsek.. Devlet yurtları Türkiye genelinde aşağı yukarı aynıdır standartları. Kalacak konusunda şu husus da önemli arkadaşlar. Şehir için üniversite ne kadar önemli? Şöyle açıklayayım. Üniversite öğrencileri o şehirde bir geçim kaynağı olarak görülüyorsa kiralık ev bulmanız çok rahattır, devlet yurdu haricinde özel yurt bulmanız çok rahat olacaktır.Öğrencilere yönelik barınma noktalardaki seçiminiz oldukça geniş alternatiflar arasında olacaktır.
  • ÖNEMLİ HUSUS’lardan birisi.. Üniversitenizin not ve ders geçme sistemi !!! Bu çok önemlidir arkadaşlar. Her üniversitenin farklı bir geçme sistemi vardır. Bir üniversite 1 vize 1 final olarak 2 sınav yapar dönemde sizi. Başka bir üniversite 2 vize 1 final olarak 3 sınav yapar sizi. Birisi der ki final notu barajımız 70dir, birisinin final barajı 45dir.
  • Bir diğer önemli husus.. Seçeceğiniz üniversitede yaz okulu mu ya da bütünleme sistemi mi var. Bütünleme sistemi var ise nasıldır? Bu konu belki teferruat olarak görülebilir ama ilerde sorun olur size. Neden? İstanbul Üniversitesinde bir dönemde 4 dersten kaldınız diyelim, bütünlemeye girerek 4 dersi de verebilirsiniz. Ama Karadeniz Teknik Üniversitesinde 4 dersten kaldıysanız 2 tane dersi seçeceksiniz ve bütünlemeye geçip vereceksiniz. Peki diğer 2 ders? Mecburen bırakacaksınız ve seneye alttan alacaksınız. Basit bir ayrıntı ileride nasıl bir sorun olacak size sanırım anlamışsınızdır…

Şimdilik bunlar geldi aklıma arkadaşlar. Umarım yardımcı olmuşumdur bir nebze de olsa. Aklıma farklı noktalar geldikçe yazarım bu konu başlığı altında. Kendi şehrinde ailesi yanında okuyanla il dışında tek başına okuyan arasındaki duygu ve edineceği tecrübe farkına değinmedim. Ama ” üniversite aile yanında okunmaz Wink

Unutmayın seçeceğiniz şehirde koca bir 4 yılınızı geçireceksiniz. Dikkatli tercih yapın, sonra pişman olmayın. Şehre alışamayıp gül gibi bölümlerini hiçe sayıp okulu bırakanlar yok değil !!
—————-
Adem Taşdan

9 Responses to "ÖSS’de tercih yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar…"

çok teşekkürler kardeşim bilgilendirdiğin için tercih dönemindeyiz,bu bilgileri dikkate alacam

söz 1 puanım238 bin açık öğretim okumak istiyorum ama tercih konusunda pek bişe bilmiyorum yardımcı olurmusun

yaaa çok güzel yazmışın ben bu seneki gireceklerden deilim seneye gircem ama sonuçta bnde o sınawa gircem bnde sana katılıorm yazdkların konusunda özelliklede şehir dışında okuma konusundaki düşüncene bncede en mantıklısı bu :)herkes aklımı çelmeye başlıodu şeir dışında napıcan aynı şehirde yada yakın bi şehirde oku die.. çünkü karadenizi istiorm oturduğumuz yere 13 saat uzaklıkta ama bnim için problem deil kararımda kararlıyım:D ktuyu gerçekten istiorum oraya gitcem :):)

sağol gerçekten. dile getirdiklerin bana yardımcı olucak. iyi şanslar…

arkadaş saol bu söylediklerin gerçekten dogru tşk

ben acık ogretım geldı ben başka tercıh yapabılırmıyım

çok teşekkürler sınav zamanında bu bilgilerden yararlanacagım saol

söylediklerin için çok tşk ederim. bende bu sene gidecekler arasında değilim ama seneye bende gireceğim.söylediklerinın hepsinde haklısın.teşekkürler

slm kısaca bir sorum olucak cevabı bilen bana hemen iletirse sevinirim şimdiden teşşkürler…

soruya geçelim ben 2 yıllık uluslararas lojistik kazandım ama kaydımı yaptırmadım.Açık öğretim yazma durumum var mı bana bunu cevaplarsanız çok minnettar olucam…

Leave a Reply

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
