2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

ÖSS tercih formlarının teslim süresi yarın başlıyor.

Posted on: July 22, 2008

2008-ÖSS‘ye giren adaylardan 145 ve daha fazla puan alan adaylar ile meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş hakkı bulunan adaylar tercih formu doldurabilecek.

ÖSS‘de 145-164.999 arasında puan alan adaylar ön lisans programlarını, 165 ve üstünde puan alan adaylar hem ön lisans hem de lisans programlarını tercih edebilecek. Sınavsız geçiş için başvuran meslek lisesi mezunu adaylar da kendi alanlarıyla ilgili bölümler arasından tercihte bulunabilecek.

2008-ÖSS‘de 165 ve üstünde puan alan adaylar, tercihlerini 2008-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndaki Tablo-4, Tablo-3A ve Tablo-3B’den, 145-164.999 arasında puan alan adaylar ise sadece Tablo-3A ve Tablo-3B’den ve Tablo-4’teki Açıköğretim Fakültesi programlarından (İngilizce Öğretmenliği hariç) tercih yapabilecek. ÖSS puanına göre ön lisans programı tercih edecek adayların Tablo-3A’dan tercih yaparken, önceliğin sınavsız geçiş için başvuran adaylara verildiğini göz önünde bulundurmaları isteniyor.

Adayların, yükseköğretim programı tercihlerini yaparken alanlarıyla ilgili programlar olmasına dikkat etmeleri gerekiyor. Alanlarıyla ilgili tercihte bulunacak adaylar, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.8, alanları dışında tercihte bulunacak adayların ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.3 katsayıları ile çarpılmış Y-ÖSS puanlarını dikkate almaları gerekiyor.

Adaylar, yükseköğretim programları arasından en fazla 24 tercih yapabilecek.

Tercih işlemlerini tamamlayan adaylar, formları internetten veya başvuru merkezleri aracılığıyla ÖSYM‘ye gönderebilecek. Tercih formlarını gönderme süresi yarından itibaren 4 Ağustos Pazartesi gününe kadar sürecek.

Yerleştirme sonuçlarının 20 Ağustosa kadar tamamlanması bekleniyor.

58 Responses to "ÖSS tercih formlarının teslim süresi yarın başlıyor."

internetten bireysel başvuruda yapılabiliyormu acaba

yapılıyor evet

ham puan 157,947 okul puanıyla 180,453 şimdi 2yıllık mı yoksa 4 yıllıkmı yazabilirim

145-164.999 arasında puan alan adaylar iki yıllık fatoş yani senin ham puanın 157,947 olduğu için iki yıllık okuyacaksın inş. yardımcı olmuşumdur

Tercih Formları bize mi gelecek yoksa biz mi Okullardan Temin Edeceğiz Çalıştığım için Fırsatım Olmuyor Hiç.
Yada İnternet Üzerinden mi Tercih Yapılıyor yapılıyorsa Nerden? Bi Yardımcı Olursanız Sevinirim Saygılar.

sınav sonuçları dağıtımı ne zaman yapılacak postayla ne zaman gelecek teşekkürler

BENİM SÖZ1 181 2 YILLIK TERCİH YAPCAM AMA OKUL KODLARINI NASIL BULCAM LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ
LÜFEN

sınavsız iki yıllık açık öğretim tercih yapabilirmiyiz puanım yetersiz

puanım yetersiz ama açıköğretim tercih yapabilirmiyim düzlise mezunuyum

puanım 144 ama sanırım tercih yapamıyorum açıköğretimden yapabilirmiyim diye düşünüyorum teşekürler

puanım 144.722 belki açık öğretam olurmu saygılar

ya ben açık öğretim yapıcam tercihim ama

meslek lisesi bilgisayar bölümü mezunuyum açık öğretim seçebilirmiyim

EA 2’den 333 puan aldım. Tercih yapmak için ÖSYM’nin sitesine giriyorum ama karşımda “Tercih yapma hakkınız bulunmamaktadır” yazıyor. Lütfen yardımcı olur musunuz

ben sözel cıkıslıyım..sözel1dekı ham puanım 197.645 0.8 le carpınca 261.607 ben sozel 1den 4 yıllık tercıh yapabılımıyım yardımcı olursanız sevınırım.söz 2de 0.8le carpınca 242.760 bunlarla 4 yıllık unıye gırme sansım yokmu.hangı tablodan tercıh yapabılırımm..sımdıden tesekkurler.

Meslek Lisesi Tesviye Mezunuyum.

öSS DE sadece Öss ye girmek istiyorum kısmını seçtim. Puanım 199 Açık Öğretim İktisat Tercihi Yaptım.4Senelik.

ARKADAŞLAR TERCİH KLAVUZLARINI NERDEN TEMİN EDEBİLİRİZ..BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM

arkadaşlar tercih formlarını nasıl bulabilirim

meselek lisesı mezunuyum zınavsız gecışe basvuru yaptım tercıh klavuzunu nereden alacam adresıme yollanacakmı

arkadaslar tercihlerinizi ösym’nin sitesinden yapabilirsiniz http://www.osym.gov.tr/ adresinden yapabilirsiniz öss tercih klavuzunuda öss basvuru yaptığınuz basvudu merkezinden alabilirsiniz orada tüm üniversitelerinin program kodları bulunmakta
hepinize basarılar dilerim

Herhangi bir Lise’den Başvuru Formlarını ve Kitapçığı 3 ytl ile alabilirsiniz. Son Başvuru 4 Ağustos.

ya ben suan yasadıqım yerde degılım tatıldeyım ama tercıh formunu doldurmam qerekıyo bunu ınternet uzerınden nasıl hanqı sıteden yapabılırım lınk atarmısınız ? sımdıden tsk ederım

mrb ben düz lise sözel öğrencisiyim
söz-1 puanım 162,315
dip notu: 54.93
Y-ÖSS-SÖZ-1 Puanı182,436

Basarı Sırası 1307626

AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANLARI (AOBP)
Sözel
(AOBP-SÖZ) Sayısal
(AOBP-SAY) Eşit Ağırlıklı
(AOBP-EA)
067,071 061,654 064,262

bu şekilde tercih yapmadım nereye nasıl yerleşebilirim kaç yıllık bana yardımcı olurmusunuz ltfen

arkadaşlar bnbim puanım söz 1 258 dört yıllık yazabılırmıyım ban bırılerı yardımcı olursa sevcınırım

slm arkadaşlar ben say 1 den 152 ham dan puan la ne tercih yapabilir miyim .

ARKADAŞLAR BİLGİSİ OLAN LÜTFEN YARDIMCI OLABİLİRLER Mİ …osman_ceylaner@hotmail.com
say:152
eş ağ:155

145 İN üSTÜNDEKİLER 2 Senelik Üni. 160 üzeri 4 sene Açık Öğretim okuyabiliyor.En azından bunu söyleyebilirim.

iyi günler ben İzmir Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Bilgisayar bölümü Mezunuyum.
Ortaöğretim Başarı puanım: 96.080
sayısal1 ham : 195.144 / ek puanlı : 295.829 başarı sırası : 22.646
eşitağırlık1 ham: 221.682 / ek puanlı 322.826 başarı sırası : 20.505

1)
2008 tercih formunun 159. sayfasındaki
” Ticaret MesLek liseleri ile otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinin TÜM ALANLARI ile çok programlı liseler ve açıköğretim lisesinin bu okul türlerine karşılık geşen alanlarını bitirenler”
ifadesinin altında sivil hava ulaştırma işletmeciliği bölümüne girme hakkım var mı ?
2)
“Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğrtmenliği” bölümünü de düşünüyorum. yeni açılan bölümleri ilk sırada mı tercih etmeliyim ?
3)
tercihlerimde sıralamayı neye göre yapmalıyım?(başarı sırası/puan/kendi isteğim/vs..)… 4yıllık bir bölüme yerleştirilip kayıt olmasam bile seneye össye girdiğim zaman ortaöğretim başarı ğuanım düşer mi ??

ben internetten tercih yapmak istiyorum ama nasıl yapılacağı hakkındfa bilgim yok bana yardımcı olursanız yani site ismi verirseniz sevinirim

benim ham puan;ea1 189.251 okul puanıyla birlikte 251.337 bu puanla 4yıllık tercih yapabilirmiyim.ya da yerleşbilirmiym herhangi bir bölüme…

arkadaşlar sorularınıza bi baktım da yardıımcı olmak istedim genel olarak herkese yönelik bi bilgi vermeye çalışacam.ben üniversite öğrencisiyim.şimdi 145 ile 165 arasında ham puan alan arkadaşlar iki yıllık ve açıköğretim tercih edebilir.165 ve üstü alanlar ise hem 4 yıllık hem 2 yıllık hemde açıköğretimden tercih yapabilirler.internetten başvuru kesinlikle geçersizdir.tercih formu almak için herhangi bi liseye gidip klavuzu temin edebilirsiniz.herkesin hakkında hayırlısı…başarılar

ben düz lise mezunuyum 2 yıllık tercih yapmak istiyorum sayısal öğrencisiyim tercihimi say 1 in 2 yıllık programlarından yapacağım için 08 yerine 03 lük puan geçerli olacakmış bu ne kadar doğru blen var mı?

1-PAMUKKALE SINIF ÖĞRT 20 BİN
2. AYDIN ADNAN MENDERES SINIF ÖĞRT 22 BİN
3. MUGLA SINIF ÖĞRT 23 BİN
4. ZONGULDAK SINIF ÖĞRT 29BİN
5. KOCAELİ SINIF ÖĞRT İÖ 30 BİN
6. MUGLA İÖ 36 BİN
7. DENİZLİ İÖ 35 BİN
8. AYDIN İÖ 35 BİN
9. BOLU İÖ 37 BİN
10. MANİSA İÖ 38 BİN
11. ZONGULDAK İÖ 39 BİN
12. KOCAELİ SBVKY 43 BİN
13. HACETTEPE SOSYOLOJİ 33 BİN
14. ULUDAG ULULARARASI İLİŞKİLER 38 BİN
15. AKDENİZ ULUSLARARSI 39BİN
16. KOCAELİ ULUSLARASII 44 BİN
17. EGE SOSYOLOGİ 46 BİN
18. ABAN İZZET BAYSAL ULUSLARASI 49 BİN
19. DOKUZ EYLÜK MALİYE 51 BİN
20. KOCAELİ KAMU YÖNETİMİ 54 BİN
21 . AKDENİZ KAMU YÖNETİMİ 56 BİN
22. AYDIN KAMU YÖNETİMİ 64 BİN
23. AKDENİZ MALİYE 70 BİN
24. AYDIN MALİYE 97 BİN
Sizce ölü tercih varmı

slm tercihlerin cvplarını intnetten mi öğrenicez birde ne zmn öğrenicez
yrdımcı olursanız sevinirim tşkler

mrblar tercih yaptım ama ne zmn yerleşip yerleşemediğimi öğrenicem bilgisi olan arkadaş var ise yrdımcı olsun bekliyorum

murat 20 ağustos gibi açıklanıcak sonuçlar

arkadaşlar yorumları okudum da herkes farklı konularda destek istiyor. bilgisayar karşısında yazı yazıp cevap beklemek tembellik olmuyor mu? kalkın herhangi bir okula gidin ya da mezun olduğunuz okula gidip eski öğretmenlerinize ya da md yardımcınıza bir danışın. böylece hem bilgilenmiş olursunuz hem de madur olmazsınız. tabi bu yazıyı biraz geç yazmış oldum🙂 tercihler dün sona erdi. umarım soruları olan arkadaşlar sorularına yanıt bulmuşlardır.

Saygılar

Arkadaşlar ben tatildeyim ne başlama süresinden ne bitiş süresinden hiç haberdar olamadım bu yüzden de tercih yapamadım , çok üzgünüm.Acaba uzatılırmı tercih süresi ?

ama ne yapcam peki beden eğitimi deolmucak yani

slm ben tercihleri kaçırdım zaten ing. mezunu old.için birde sınava girmediğim için tercihlerim gelmezdi ama şöle bişey var eylülde ek tercihler var ben ingilizce mezunuyum peki okul öncesi öğretmenlik tercih edebilirmiyim lütfen bilgisi olan varsa yardımcı olsun😦

mrß tercih sonuçLarını nasıL öğrenicemm..? yardımCı oLurmusunuz..??

mrb ek tercihler hakkında bilgisi olan varmı yani ne zaman ve nasıl yapıldığından.

mrb ben öss 2008 terih yapmadım ama şimdi yapmak istiyorum terihler acıklandı 2 terih yapabiliyormuyuz lütfen cvp yazın…

arkadaşlar….. lütfen ek tercihler ne zaman yapılır söylermiasiniz…. teşekkür ederim

tercıh kılavuzları adrese gelmedı bende calıstıgım ıcın fırsat bulamadım gunu dolmus ne yapabılırım suan yapabılcem bse varmı cvp beklıyorum tesekkurler

2. tercihlerin ne zaman başlayacağını öğrenebilir miyim?başka bir sorum da 2. tercihlerin klavuzunu nasıl ve nerden temin edebilirim?cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

ya ben bişey sorucam şimdi benim öss puanım tercih yapmam için yetersiz ben lise okul puanımla öss de tercih yapabilir miyim bilen birisi beni aydınlatırsa çok sevinirm ek kontenjanlardan tercih yapmak istiyorum eğer oluyosa simdiden tskler

mrblar ben say1 den ham 153.371 aldım 0,3 AOBP li 173,767 oluyor öss ilk terciihmi yapmadım 2, tercih yapabiliyormuyum?? peki tercih yapabilirsem açıkögretim 4 yıllık mı yoksa 2 yıllık mı oluyor lütfen cvp ve yardımlarınızı bekliyorum

arkadslar 2.tercihleri internetten yapabiliyomuyuz??evet se nasıl??yardımcı olursanız sevinirim.calıstıgım için hiç fırsatım olmuyo.simdiden tesekkürler.

selam arkadaşlar ben öss sayısaldan 155 puan aldım ben açıköğretim okumak istiyorum.ama açıköğretim tercih yaptığım zaman 2 yıllıkmı okuyacam 4 yıllıkmı 4 yıllık okuyamıyomuyum mu yoksa 4 yıllık tercih yapabilirmiyim bana yardımcı olunuz şimdidien teşekkür ederim…!

arkadaslar niye bana yardımcı olmuyosuz.
süre dolarsa biterim ben yaa

akdslr ea1 0,3 aobpli puanım 202.551 ıkı yıllık yerlesebılırmıyım işletme vea muhasebe olur mu bu puanla???

ek yerleştirmelerde puanımın üstünde 4 yıllık bölüm vermelimiyim yada gelirmi benim puanım 272 273’lük bir bölüm verirsem gelirmi

ben 165.610 puan oldum 4 yıllık okuyabilirmiyim..

benim sınav da aldığım puan 144.994 tercih yapma hakkım varmı acaba

ben ea cıkışlıyım ortak alana calıştım ama puanım düşük geldi sözel2 293,348 geldi sıralamam 83549. ea2260.484 sıralamam 321,141 geldi nereye gidebilirim 4 yıllık yer gelirmi hiç bilgim yok caresizim yardımcı olun bu benim son sansim lüfennnn

Slm arkdslar bn bu sene öss gırmedım sınavsz gecısten ararlanıcm ve 1.tercıhlerde bı yer tuttramadm 2.terch zmnı aydın unı yazmk ıstıorm fakat sınawa gırmedııım ıcın orayı yazaablıomuyumm yardmcıı oln ltfnn

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
%d bloggers like this: