2008 Öss Sınav Sonuçları, Öss Tercihleri, 2008 Öss ek yerleştirme, Öğrenci Seçme Sınavı

ÖSS tercihleri için son gün yarın

Posted on: August 3, 2008

ÖSS tercih formlarının teslim süresi yarın sona eriyor.2008-ÖSS’ye giren adaylardan 145 ve daha fazla puan alanlar ile meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş hakkı bulunanlar tercih formu doldurabilecek. ÖSS’de 145-164.999 arasında puan alan adaylar ön lisans programlarını, 165 ve üstünde puan alan adaylar hem ön lisans hem de lisans programlarını tercih edebilecek. Sınavsız geçiş için başvuran meslek lisesi mezunu adaylar da kendi alanlarıyla ilgili bölümler arasından tercihte bulunabilecek. 2008-ÖSS’de 165 ve üstünde puan alan adaylar, tercihlerini 2008-Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndaki Tablo-4, Tablo-3A ve Tablo-3B’den, 145-164.999 arasında puan alan adaylar ise sadece Tablo-3A ve Tablo-3B’den ve Tablo-4’teki Açıköğretim Fakültesi programlarından (İngilizce Öğretmenliği hariç) tercih yapabilecek. ÖSS puanına göre ön lisans programı tercih edecek adayların Tablo-3A’dan tercih yaparken önceliğin sınavsız geçiş için başvuran adaylara verildiğini göz  önünde bulundurmaları isteniyor.

EN FAZLA 24 TERCİH

Adayların, yükseköğretim programı tercihlerini yaparken, seçtikleri programların alanlarıyla ilgili programlar olmasına dikkat etmeleri gerekiyor. Alanlarıyla ilgili tercihte bulunacak adaylar, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.8, alanları dışında tercihte bulunacak adayların ağırlıklı ortaöğretim başarı puanlarının 0.3 katsayıları ile çarpılmış Y-ÖSS puanlarını dikkate almaları gerekiyor.

Adaylar, yükseköğretim programları arasından en fazla 24 tercih yapabilecek. Tercih sırasında yükseköğretim programlarının taban puanları yerine, adayın başarı sırasını karşılaştırması ve buna göre tercihlerini sıraya koyması öneriliyor.

FORMLAR NASIL GÖNDERİLECEK?

Tercih işlemlerini tamamlayan adaylar, formları internetten veya başvuru merkezleri aracılığıyla ÖSYM’ye gönderebilecekler.

Tercih formunu başvuru merkezinden yapacak adayların, tercih işlemini yapacağı başvuru merkezinden randevu alması ve tercihlerini yazdıkları listeyle başvuru merkezlerine gitmesi gerekiyor.

Bu adayların tercihleri, başvuru merkezindeki görevli tarafından sisteme girilecek ve ÖSYM’ye gönderilecek. Aday, işlem tamamlandıktan sonra görevliden tercih formunun bir örneğini isteyecek ve tercih hizmet ücreti olarak 3 YTL ödeyecek.

İnternet üzerinden tercih formu gönderecek adaylar da ÖSYM’nin web sayfası üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilecek. Bu işlem için aday, T.C Kimlik Numarası ve ÖSYS şifresini kullanacak. Bu adayların ekranda ”Tercihleriniz sistem tarafından başarıyla kabul edilmiştir” uyarısını görmeleri gerekiyor.

ÖSYM, tercih bildirim işlemi gerçekleştirildikten sonra tercihlerde ve sıralamada bir değişiklik yapılması mümkün olmayacağı için adayları dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.

ÖSYM, tercih işlemlerinin tamamlanmasının ardından üniversitelere yerleştirme yapacak. Yerleştirme sonuçlarının 20 Ağustosa kadar tamamlanması bekleniyor.           Admin:Mixeriso İletişim:Mixeriso@sqrtmedya.com,vatan.yahut@hotmail.com iki msnde 24 saat onlinedir

191 Responses to "ÖSS tercihleri için son gün yarın"

2yıllık yerleştirme programlrndan aşağı yukarı kac puan düşüş bekleniyor** yerleştirmeleri en geç ne zaman öğrenebiliriz** şimdiden tsk.ederim…

[…] Uncategorized — dunyahaber @ 8:10 am Tags: OKS tercihleri için son gün yarın, SBS ÖSS tercihleri için son gün yarın Kategori: Öss Tercihleri — mixeriso @ 11:49 am Tags: ÖSS tercihleri için son gün […]

YA ARKADAŞLAR BANA ACİL CEVAP YAZIN ÖSS DE 2. TERCİH VAR MIIIIIIIII LÜTFEN ACİL

bu sene büyük bi ihtimalle 2. ek yerleştirme gene bekleniyor….

tercihler ne zaman açıklanacak peki….

merve öss 2.tercihi yerleştirmeler yapıldıktan sonra yapılır tercihler açıklanır öğrenciler yerleşir ondan sonra boş kalan kontenjanlara yerleştirilmesi için yeniden 2. tercih yapılır bana devrimci_umut_heryerde@hot adresinden ulaşabilirsin

tercihler ayın 18 yada en geç 20sinde kesin açıklanır alper

ARKADASLAR EK TERCİHLERLE İLGİLİ BI BİLGİSİ OLAN VAR MI ???? CVP BEKLİYORUM😦

arkadaşlar ben eşit ağırlıktan 208 aldım tercih yaptım 2 yıllık acaba gelme şansı varmı

biz müneccimdik betül ne bilelim ne olur azr talep meselesi bekle gör he olur desek ne olmaz desek ne😛

arkadaşlar ben tercihimi akşam yapmıştım aile arasında sorun oldu bu tercihimi gündüz yapma kistiyorum ne yapmam gerekir lütfen bilen msn eklesin allah rizası için… hakan-evran@hotmail.com

tercihini gunduz yapmak ıstıyosun ama tercıhler bıttıkı !!!

bu yıl yerleşemedim ilk yerleştirmede 2.ek yerleştirme hakkı verilecek mi?cevabını verirseniz çok sevinirim

arkadaşlar ea-1 242 aldım yerleşemedim 2.tercih döneminde nereyi yazmalıyım yada hangi bölümü bugün cvp yollarsanız sevinirim

ya arkadaslar ben 276.89 puan aldım 2 yıllık tercih yaptım ama gelmemiş.bu nasıl iş anlamadım doğrusu.anlayan biri varsa lütfen bana açıklasın….. bu arada 2. tercih ne zaman başlıyor bilen var mı…?

236 sözel 245 eşit agırlık 202 sayısal puan alıpta açık öüğretime giden varmıdır a.q

bu kadar mı sansız olur bı ınsan onu anlamıyorum anasını satıyımya hay ben senın mudur dıye ! tercıhlerımı o yazdı ıpne ıkıncı sıraya acık ogretımı koymus.

ya ek kntenjannn ne zmn olurr bilennn warmııı????

Ewet ArkadaşLar Bursa Uludağ Mekatronik 2 senelik yazdım (İÖ) we normal tutmamı$ :S $imdi ne yapmam gerekio ? 2.tercihlerde sizce nereyi yazmalıyım ?

arkadaşlar ea 299 söz 314 aldım ama açıkögretim dahil 4yıllık hiç bir yer gelmedi ya 2. tercih tarihini bilen varmı?

arkadaşlar ben ea 1 258 ea2 230 aldım açıköğretim çıkmiş 2.tercih yapma hakkım varmı

2, tercihler ne zaman yaaa:(

EA:241EA:230 BEN BU PUANLA NE YAPMAM LAZIM LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN KAFAYI YİYECEM HEMEN CEVAP YAZARSANIZ SEVİNİRİM AÇIK ÖĞRETİMEMİ YAZILAYIM YAZILSAM BİLE HANGİ BÖLÜM İYİ LÜTFEN CVP

lütfen bana birisi söylesin 2. tercih varmı
varsa ne zaman birde ösym kurumuna dava acılmıstı geçen sene bu senede öyle birşey varmı bilenler söylesin

evet ikinci tercih var kayıtlar ayın sekizinde bitiyo eylülün ortalarında filan olacak

yaa arkadaşlar ek tercihler ne zaman bilen war mı?

arkadaşlar 2.ek yerleştirmeler ayın kaçında kesin bir cwp yazarmısınız lütfennnnn:( :(?

ya 300 puan alıpda yerlesemeyen birini gördünüzmü iyi ki bi 4 yıllık kazanmışım yani tercihlere hep 4 yıllık yazdım şimdide kabul etmemişler beni 2.tercihde 2 yıllık yapcam mutlaka gidicem üniversiteye kafaya koydum

PEKI BENIM GIBI BI SALAK TANIYOMUSUNUZ ? 280EA 300 SOZEL 256 SAY. AMA TERCIH YAPMADIMMMMMMM VE ARTIK COK GECCCCC BITTIM BEN…… 😦

2. yeleştirmeler illaki olur ama biz yinede olmayacak ihtimalini göze alalım o zaman ne yapmamız lazım onu düşünelim

arkadaşlar ben teknik lise mezunuyum bu sene mezun oldum 2 yılllık tercih yaptım ilk tercihim tut tu ama oraya gitmek istemiyorum (nedenlerden dolayı)orta öğretim başarı puanım 95 diplomada 77 acaba nevşehire kontenjen dolmadıysa alırlarmı 2. tercih yani yapılırmı lütfen bilgisi olan cvp atarsa sevinirim

ya ben yerleştim çok mtluyum sivas maliye gelen varmı?

slm betül maliye sivas puanı kaç biliyosan benim msn yi ekle bir konusalım olur mu msn adresim gokhan_okuyucu@hotmail.com

2. ek yerleştirme yapılırsa ne zaman olur? ALLAH RIZASI İÇİN SÖYLEYİN!!!!!!!!!!!!!!!!

arkadaşlar 2. yerleştirmeler yapılcakmı yapılcakca ne zaman başlıo lütfen biri bişeyler sölesin

arkadslar 2.tercıhler nezman bılen varmı

insanlar istemedikleri yazıyor onlara orası tutuyor ben 4 yıllık barajını aşıyorum ama yerlestirmiolar bu nasıl adalet niye hep istemeyen gırıoda bızı almıyorlar ne sacmalık bıde busene unıvrstelı olmayan kalmıycaktı resmen hayallerimizle oynadeılar nefret ediyorum yasamak istemıyorum 2 yıllık bile tutmadı kotulermi hep mutlu olur bizim hakkımız degilmi okumak lanet oplsun bole ise

ben 2. tercıh yapabılırmıyım ne olur soleyın arkadaslar eskısehır acık ogretım gelmıstı kamu yonetımı 2. tercıhten yararlanncammı kral_cobra_1907@hotmail.com

ya ikinci tercih ne zaman bi şe söleyin

teknik lisesi olan arkadaşş bikerre sana gelmişya bi yer tekrar tercih yapma gibi bi durumun olmaz ilk hakkını doldurdun eğer gelmeseydi hiç bi tercihin ek tercih yapardın çünki ek yerleştirme sadaca ilk yerleştirmede yerleşemeyen arkadaşlar için canım…

e.a puanım 280 sözel 301 açıköğretim okul öncesi gelmedi neden acabaaa

ya bu nasıl iştir ya hani kontenjanar artmıştı şansımız daha yüksekti 2 yıllıklara bile giremiyorsak kendi puanımızın 10 20 puan aşağısı yerlere bile yazık acıyorum herkese geçmiş olsun umutlarek yerleştirmeye kaldı.

ARKADAŞLAR AYNI SORUNUM VAR ya tercih verdim gelmedi ikinci tercih nezaman lütfen meseneye gönderin

ikinci tercihlerden haberi olan varmı nezmn yapılacak

arkadaşlar ben 2 yıllığı kazandım.Ama şimdi 2. tercihler olursa benim açıköğretim(kamu yönetimi) yazma şansım oluyo mu lütfen düşüncenizi duymak istiyorum!!!

2 yıllık veya 4 yıllık farketmiyor.eger ilk tercihlerde biryeri kazandıysan ek tercihlere basvurma hakkını kaybediyorsun

arkadaşlar 2. tercihler 1,4 ekim arası yapılıo… herkese hayırlı olsun

hayr semih!yazsan bile tercih yapıp kazandıgın için puanın yarı yarıya düşüyor bilgilerine….

ilk tercihlerde bir yere yerleşemedim.
2. tercih yapabilicemmi??
yapacaksam tercihler ne zaman başlayacak????

arkadaşlar benim ea1 puanım 275 ea2 puanım 265 sözelım 290 ama hıcbıryere yerlesemedım ek yerleştırmelerde 4 yıllık gelme olasılıgı varmı? bılgısı olan varsa yardımcı olsun lutfen

2.tercihler ne zaman ve nasıl yapılması gerikiyor normal tercihler gibi mi? yapılacak:):):)

YA BANA DA SÖYLEYİN BEN SİVASTAN BİR ARKADAŞ BENDE YERLEŞEMEDİM KAZANANLAR ARASINDA OLMAK İSTERDİM YAKIN ÇEVREMDEKİ HERKES KAZANMIŞ ÇOK SEVİNDİM AMA NEDENSE KISKANDIM İKİNCİ TEWRCİH NE ZAMAN

yaww bu ikinci tercihler ne zaman bi bilgisi olan war mııı ben tercih yaptım gelmedi söz 2 306 aldım ea2 275 aldım 2 yıllık bile gelmedi bu nasıl bi adalett anlamadım yaww bi de acık ögretim yasabiliom mu lütfen bana haber werin 2 tercihleri :s önemle duyrulur ez.gi_mersin@hotmail.com bana bu msn adresinden ulasabilirisinizzzzzz
lütfeenn bi bilgi wrinnnnnnnnn

ya mail atsın biri allah rızası için psikolojimi bozdu bu öss yaaaaaaaaa:s

üfffffffff ya bu ne biçim hayatt hayat beni neden yoruyosunn

yaa lütfen bi mail atın ben hep burdayımm neden yerleşemedim yaww söz2 306 ea2 275 aldım bütün hayallrim suya düştüü:s ez.gi_mersin@hotmail.com

ikinci trcihler birinciyi yapmadan yapılabiliyo mu bi de ne zaman başlıo ne zaman ve nasıl tercih yapıcaz

ya 2.tercihler nezaman bilen varsa yazsın

2. yerleştirmeler hakkında biraz bilgi veriyim.kazananlar yerleşecek açık kalırsa 2. bir yerleştirme yapılacak.biraz sabredin ayın basında olacakdaha fazla bilgi öğrenmek istiyorsanız toprakparcasi@hotmail.com adresim gelin taartışalım.arkadaşlar bu kadar karamsar olmayın çoğunuz daha gençsiniz oturun eşşek gibi çalısın kazanın. umarım az buçuk da faydam dokunmöuştur. toprakparcasi@hotmail.com

ya 2. tercihler kesin yaplckmı ve ne zaman en ufak bi bilgisi olan paylaşsn lütfen biri kurtarsn beni bu bunalımdan:(

mrb merve evet canım ek yerleştirmelerr eylülün ilk haftası başlicak ok sıkma canını yaa allah büyüktürr çok stresli görünüyonn:)

mrb bilge kesinlikle sana katılıyorum ya ne iş bende anlamadım bnm aldığım puanın altında alan arkadaşlar yerleştii ben yerleşemiyom yaa hani kontenjanlar artmıştı ya hem ümit veriyolarr sonra da…………

bende 2. yi bekliyorm 2. ekyerleştirmeler bu üniv yerleşmeleri bittikten sonra eğer açıkta kontenjan kalırsa yapılacak yani yapılacağı bile belli deil ama büyük ihitmalle 2. tercihler olur. yarın gidip rehberliğe danışiacam sizde danışın böle burdan eksik bilgi vermiyelim arkadaşlar

2008 Öss Ek yerleştirme açıklaması( Ösym öss 2. Tercihler, Ek kontenjan)ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, ÖSS’de ek yerleştirmeye ilişkin takvimin henüz belirlenmediğini, ancak geçen yılki ek yerleştirme takvimine yakın tarihler olacağını bildirdi. Yarımağan, üniversitelere kayıtların 1-8 Eylül 2008 tarihleri arasında gerçekleştirileceğini kaydetti. Üniversitelerde kayıtlar sonrasında boş kalacak kontenjanların belirlenmesi gerektiğini söyleyen Yarımağan, bu kontenjanlarla birlikte merkezi yerleştirmede boş kalan kontenjanlara yerleştirme yapılacağını ifade etti. Bu yıl merkezi yerleştirme sonucunda üniversitelerde yaklaşık 17 bini meslek yüksekokullarında olmak üzere toplam 24 bin boş kontenjan kaldığını ifade eden Yarımağan, bu yıl yerleşen aday sayısının geçen yıla göre yaklaşık 200 bin arttığını, bunlardan 100 bine yakınının Açıköğretime yerleştiğini kaydetti. Ek yerleştirme başvuruları geçen yıl 1-4 Ekim tarihleri arasında alınmıştı.

alıntı yaptım bu senenin okuyun arşlar

merhaba arkadaşlar ben de sizdenim bi yerlere yerleşemedim açıköğretim (iktisat) dışında. ama ben 2. tercihlerde yine tercih yapmayı düşünüyorum.hiç bi çarem kamazsa ancak o zaman açıköğretim olsun diyorum.
EA1 293
EA2 272
SÖZ2 301
Bu 2. tercihlerde şansım ne?
lütfen bi bilginiz varsa ,hayrınıza yazıverin.

arkadaslar eşit agırlık 2 puanım 315 bı yer gelmedı ek kontenjan ne zaman yardımcı olabılırmısınız

yah ben anlamıyorum bıze 165 barajını gecen her aday tercıh hakkına sahıp dendı hemde 4 yıllık arkadslar panlarımız yuksek hemen hemen anlamıyorum sorun bızdemı kımse acıkta kalmayacak dendı ve gorunen ortada ıkı yıllık bıle gelmıyooooo lanet olsun yah bole ışe anlamıyorummmmm ikinci yerlestırmelerde sansımız olurmu bılmem ama allah yardımcımız osun nedıyım kı:(:(:(

ya arkadaşlar ben 2 tercih yaptım ama bana ilk tercih yaptıgım geldi ama ben ikinci tercihimi okumak istyrm acaba degişiklik yapabilirmym lütfen yardımcı olun

arkadaşlar ikinci tercihler kesin olcakmış kayıtlardan sonraymş yani eyll 2. haftası

ben öss den 375 puan aldım ben TERCİHLERİM SONUCUNDA ANKARA GAZİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİNİ KAZANDIM ÇOOOOK MUTLUYUM

arkadaşlar 2. tercihler ne zmn

lütfen en kısa sürede cvp verin.2.tercihler ne zmn

valla cok güsel yapmıssn veysel saol beni aydınlattın:D

arkadaşlar ben de ilk tercihlerimde bi yere giremedim ikinci tercihler ne zaman yapılıo bilen varsa sölesin allah aşkına

ya ınanamıyorum aldıgım puandan 17 puan dusuk yerlerı yazmama ragmen yerlesemedım bu 24 tercıh borumu ya cok sınırlıyım cok 2. tercıhte en adi yerlerı yazıcam bu sısteme mustehaktır

umarım arkadaslar hepımızz ıkıncı tercıhlerde bıraz sanslı oluruz ve ıstedıgımız yere gıderız ha bu arda tebrıkler derya hersey gönlünce olsun………..:)

kendmi cok kötü bi boşlukta hissdyrm o kdar ümitle yaptm o tercihleri olmadı tek umdumm ikinciler olmazsa seneye yine aynı stres beni beklyr(uykusuz gceler,uykuda soruları sayıklamalar ve vücudumun kaldırmkta zorlandıgı agır bir stres)off off düsşünmesi bile iğrenç ötesi…:(

ya arkadaşlar 2. tercihler ne zaman yapılacak bilgisi olan varmı cwp bekliyom yunus_lincoln@hotmail.com

Merhaba Arkadaşlar Ben eşşek gibi çalıştım 3. senemde ege tıp fakültesini kazandım sabredin olur çalışmadan olmuo ama söleim hedefinize ulaşmak için gayret edin giden bi senenin önemi yok…

Arkadaşlar 2.tercihler geçen sene 1-4 ekim arası olmuştu,fakat bu sene eylülde olabilir bilginize dershanenizde ki rehberlik hocalarından öğrenebilirsiniz koca sene bişi yapmıolar zaten gidin sorun….

nedir bu öğrencilerin çektiği kardeşim şans ikinci tercihlerde gülecek mi bakalım umarım herkes istediği yere gidebilir herkese bıl şanslar

inanamıyorum yaa sınav ayrı bir kabus yerleştirme başka bir kabus sınavı kazandık ümitler arttı hayaller kuruldu o kadar yavv açıköğretime bile giremedim bu nasıl kader 2.tercih ne zamannnnnnnnn

Arkadaşlar Ben Anadolu TEknik Lisesi Mezunuyum.. 2 yıllık Bursa Uludağ Üniversitesi Mekatronik Yazdım 1.öğretim Ve girdim..!okul Puanımda 61 filan..! bu Andolu TEknik Olmanın yararı çokmuş 2 yıllıklara girmede.. Anadolu Teknikleri ilk önce alıyorlarmış..! Blginize..!

ya arkadaslar ıkıncı tercıhlerde puanlarınızda dusuruluyor yanı dıkkatlı tercıh yapın ole yuksek yerlerı vermeyın io de verın cunkı cogunuz ıcın son sans degılmı

arkadaşlar ınanın calışınca oluyor bence eger kazanamayan varsa bı sene daha hazırlan sın ama ınananrak calışın sorulara cevaplarım 2. tercıhler bu sene daha erken olur yanı eylul sonlarına dogru olur

yazık oldu herkese nsl bi öss idi anlamadm gitti kahretsn yha yine mi hazrlancm bu sene …………….😦😦

ya ikinci tercihler ne zamn bilen varsa sölesn kesn cevp lütfen offfffff çok moralim bozk…………………….

nasıl 2. tercıhte bunlar dusuyor ya böle bısı yok sadece asla puanından yuksek yerlerı yazmayacaksın ya puanına esıt olacak yada dusuk olacak yoksa es gecılıyor sadece 2. tercıhın bu sorunu var

eylulun 2. haftası baslar arkadaslar 2. tercıhler 1-4 ekım gıbıde acıklanır

berna önemli deil ne demek :S ya arkadaşlar onca not yazdım osym başkanının açıklanmasını yazdım hala ne zmn diosunzu yaa anlamıyorm sizi😀

Lan ne Dandik İş Yapıyolar Ya tercihler konusunda Herşeye Şart koşuylar Lanet olsun Böle işe Ek terch diye birşey war ama herkz kullanamyr bu hakkı :@

bu öss ta …. sınav kolay olcak dediler bir bok olmadı herkez yerleşcek dediler herkez 2.tercihleri bekliyo bu kadar öğrencinin hayallerini yıkıp psikolojilerni bozmaya kimsenin hakkı yok bari adam gibi konuşsunlar atıp duruyolar kime sorduysam 2 yıllıklara girmişler bu 4 yıllıklara kim girdi ben yerleşemedim herkes gibi 2. tercihleri bekliyorum ve oda kesin değil madem üniversiteyi kazanacak kadar bilgili değiliz neden bizi liseden mezun ettiler peki lise birincileri nasıl sıfır çekiyo. allah bu ösymnin belasını versin

bir çogunuz gibi bende büyük umutlarla tercih yaptım ama yerleşemedim daha kaç sene beklicez.

Bnde EA2 284 EA1 310 aldım ama yerleşemedim😦 ya bu 2.tercihler tam olarak ne zaman,bilen warsa yazabilirmii?

pardon ya yazılmış ama görmedim :D:D:D

slm arkadaşlar

slm arkadaşlar bende sizlerdenim sözel ögrencisiyim 275 puan aldım ea1 256 aldım söz1 den 285 aldım ama hep 4 yıllılk verdigim için yrelesemedim acaba ek yerleştirmede yerleşirmiyim bilmiyorum allah herkesin yardımcısı olsun ….

arkadaşlar bende bu hallere düştüm 4 yıllık kazandım gelmedi hadi onu geç 2 yıllık kesin diyordum ama ona bile yerleşememdim ben bu össyi anlamadım gitti allah yardımcımız olsun inşallah 2.ci tercihlerde yerleşiriz allah herkesin gönlüne göre wersin

ya şu ıkıncı tercıhler ne zaman bı deyungggg daaa merak edıyem
VİÇELEEE…!

evt 2.tercihler geçen seneki tarihle aynı zamanlarda olcakmış geçen seneki tarih 1-4 ekim arasıydı…..ama fazla ümitlenmesin kimse üzgünüm ama…..

amin inş allah herkesin gönlüne göre verir…..

YA HERKES SORU SORUYO AMA Bİ KİŞİDE KALDIRIP CVP VERMIYO NASIL İŞTİR BU YAAAA😦

arkadaşlar sizden bişey öğrenmek istiyorum ben 9 tane tercih yaptım meslek lisesi olduğum için 66 ortaöğretim başarı puanım ile 2 yıllık 7. tercihimi tutturdum şimdi 9. tercihim açık öğretim ve öss puanım hayli hayli yetiyor ben açık öğretime kayıt yaptırabilir miyim lütfen açıklayın bana.Puanım tutuyor ama tercihlerimde önde 2 yıllık olduğu için 7. sıradaki tercihi kazandım die görünüyor sonuçlarda.

insallah hepiniz istediginiz bolume girersiniz yazılanlara gore cok fazla kontejan acıgı varmıs kontejanlar dolmamıs buyuk bi ihmimal gidebilirsiniz bi yerlere yanlız dogru tercih yapın bu son sansınız ben yerlestim ilk tercihlerde mutluyum

arkadaşlar şimdi bi söyleyin ya ek tercihler ne zaman?birde mesela özel üniversiteden psikolojiden mezun oldunuz özel olduğu için iş hayatında tercih edilme oranınız düşüyor mu?bir fikriniz var mı ?

Arkadaşlar 2 ‘yıllıkta 1. Öğretimden 2. öğretime Geçebilme imkanımız varmı???

Yada 2. Öğretimden 1. Öğretime geçebilme imkanı..!?

yah arkadslar bırınız eylul 2 haftası dıyerınız ekım1-4 dıyonuz hanınızınkı dogru anlamdım ben…… mantıklı bı acıklama beklıyorusss ayrıca veysel tşk baya yardımcı oldunnnn bıse:)

selam arkadaşlar ben iki yıllık tercih yaptım gelmedi sona açık öğretim yazmıştım o geldi şimdi benim ikinci tercih yapma olasılığım varmı lütfen cevap yazınnnnnnn

mrb arkadaşlar ben de öss mağduruyum ama öss de bu snene bi ipnelık var hemde cok cünkü barajı gecen öss lı olacak denılıyodu ama hani müdürler size seslenıyorum oturduğunuz koltuğu haketmıyosunuz siz ordan kalkıp coban olun başka bi şey olmaz sizdenn:S

poyrazcım bunlara böle söleyerek çobanlara hakarette bulunmuş sayılırsın walla…

lan olum öss de 2. tercihterihinin tam kesin bi tarih azınj bilen varsa

arkadaşlar anestezi bölümü nasıl bilgisi olan var mı?

arkadaşLar 2. tercihLer kesin oLarak 1 we 4 ekim arasında mı oLajak ?_?

son başwuru hangi tarihte, kesin bi cewap arıyorum, hayır sewer bi watandaş beni aydınLatabiLirmi ???

Selam millet size kısa ama öz bir soru sorucağım ya duyduğuma göre öss tercihini yaptıktan sonra açık kazananlar tekrar yani 2. tercih hakkı bulunuyormuş bunun hakkkında bana bilgi vere bilcek abi yada kardeş yada abla varsa yardıme tsin e- mail adresim warning_system_fastlane@hotmail.com
beklerim e-maillerinizi

mrb 2.tercihler ne zaman verilecek

arkadaşlarr genelllikle 2 yıllııklarr yerleştirilmiş eee pekii nerde buu 4 yılıkk barajıı geçenn millettt niye herkess isyanlarda niye elde tutulurrr biii yerleştirilme olmadı?

ali anestezi süper bölüm okul bittikten sonra 3milyar maaşla işin hazır oluyo

slm kaan 2.öğrtmden 1.öğretimeyada 1.öğretimden 2.öğretime geçme diye bişi olmaz

ya ösym nın sıtesınden 2. tercıhlerın zamanını ögrenırsınız arkadaslar cvp bıle verınse halen aynı sorular anlıyorum heyecanlısınız ama bıraz relax ya😀

bence çoban yakıstırması hıc hos deıl arkadasım bu sene cobanlık yapan ve sadece tek kolu olan bır arkadasımız hacettepe tıpı kazandı ama gercekten haksız bır yerlestırme oldu orası doğru

son tercihler nezaman

fulya önemli deil. ardşlar tekrar yazıyorm belki gören olmamıştır diye

2008 Öss Ek yerleştirme açıklaması( Ösym öss 2. Tercihler, Ek kontenjan)ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, ÖSS’de ek yerleştirmeye ilişkin takvimin henüz belirlenmediğini, ancak geçen yılki ek yerleştirme takvimine yakın tarihler olacağını bildirdi. Yarımağan, üniversitelere kayıtların 1-8 Eylül 2008 tarihleri arasında gerçekleştirileceğini kaydetti. Üniversitelerde kayıtlar sonrasında boş kalacak kontenjanların belirlenmesi gerektiğini söyleyen Yarımağan, bu kontenjanlarla birlikte merkezi yerleştirmede boş kalan kontenjanlara yerleştirme yapılacağını ifade etti. Bu yıl merkezi yerleştirme sonucunda üniversitelerde yaklaşık 17 bini meslek yüksekokullarında olmak üzere toplam 24 bin boş kontenjan kaldığını ifade eden Yarımağan, bu yıl yerleşen aday sayısının geçen yıla göre yaklaşık 200 bin arttığını, bunlardan 100 bine yakınının Açıköğretime yerleştiğini kaydetti. Ek yerleştirme başvuruları geçen yıl 1-4 Ekim tarihleri arasında alınmıştı.

alıntı yaptım bu senenin okuyun arşlar

daha kisme bilmiyor bu sene nezmn ek yerleştirmeler yapılır yoksa yapılacakmı ama adamın dedine göre kesin yapılacak fakat işte zamanın belli deil şu kayt dönemi bitsin milelt bi yerleşsin oraya ona göre kontenjan açığıan bakıp belirlerler ben rehberlikçime sordm adam bile bilmior tarihini :S

ha bide o çoban dediniz adam orta 1 den beri bedava dersaneye gidiyormuş belki senden benden daha fazla dersnaye giderek tıpı kazanmış sırf haber olsun die dağdaki çoban hacettepeli oldu diyolar

işin garibi adam çobanlığı 5. sınıfa kadar ypamış 5. sınıftan sonra adam dah çobanlık yapmamış :S

bu sölediklerimi haberde adamın azından bizzat duymuştum ardşlar

ben ösymnin bukadar batacagını hiç düşünemezdim facia üzerine facia kuzenim sayısal ögrencisiyken ek puanı eşit agırlıga verilmiş okul puanlarında haksızlıklar üzerine son facia yerleştirmedeki puan adaletsizligi kazanmadıgıma nerdeyse sevinecegim

osym nin köküne turşu suyu

mrb.arkadaşlar bende 2.yerleştirmelerde fatih üniversitesi tercih yapmayı düşünüyorum olur herhalde yani 2 yıllık bi bölüm inş olur aranızda fatih şeçen falan varmı ben anadolu yakasında oturuyorum gidip gelmek hayli zor olur diye tercih etmemiştim ama bu yıl ikinci yolım başka çarem kalmadı gibi

ben sözel_1 330 sözel_2 305 aldım ama istediğim bölüm olmadıgı için bir sene daha çalışmayı göze aldım.fakat 2.tercih hakkımı da kullanıcam.herkes için hayırlısı olsun.ama bu sene olmadı diye üzülmeyin gitmek için kararlıysanız bunu bi dahaki sene de başarırsınız.

ya ek kontejanlar ne zaman başlayacak

yaa off yaa nasl sistem bu yaa 2 yıllk yazmadm salak gibi ea puanm 290 ama yerleşemedm off ya 2.terchler umarm olur yoksa düşünemiorm…:(

walla bana bi arkadaşım 2.tercihler için yrn son gün dedi ben de anlamadım daha kayıtlar bile başlamadan nasıl yarın son gün oluo

Selam arkadaşlar ya ben össs 1, tercihte en akla alınmaz yerleri yazdım hemde puanımdan baya ve baya düşük olmalarına rağmen gelmedi hatta doğu bile gelmedi bide kardeşler bana açık öğretim geldi yani Kamu yönetimi (eskişehir) Açık öğretim Geldi ben şimdi 2. Tercih de seçim yapma hakkı buluyormuyum acaba bazılarınız yorumlarınız da yok diyor . bazıalrınız yorumlarında seçim yapabilir dior şimdi bir cevab Bekliyorum bana bu konuda yardım edebilecek biri varsa bana ulaşsın
warning_system_fastlane@hotmail.com
Adresinde bekliyorum inş. 2. tercih hakkım olurda bir yer kazanırım . SAygılarLa GünahKhar

ya böle sistemin ben .. sözde yeni üniler acıldı var olanların kontenjanları artırıldı mezun verilmedi yorumları okuorum da herkes acıkta bnde dahil gecmiş seneler de tercih yapmadım daha iisi olsun die bu sene 2 senelik yazdıım halde gene olmadı anlayamadım ben bu nasıl iş şimdi bi de af mı ne cıkartıolarmış iice umudum tukendı

ArKaDşLaR bEn tRaKyA UnİvErSiTeSiNi KaZanDm 2. TeRcİhLeR 1 EyLuL iLe 8 EyLuL aRaSı SoN bUlAcAkTıR

bence yarın değil arkadaşlar ben selenadaki selin

bence yarın değil arkadaşlar ben selenadaki selinim ben adresimi verirdim olmasski amaaa

arkadaslar 2. tercıh ne zaman bılıyomusunuz?

SeLeNaDaKi SeLiN aRkAdŞmZ sEn GıT Bı koNtRoL eT iStErSeN Bu ArAdA BeNde kUrTlAr vAdiSiNdEkİ PoLaT:P:D

2 tercih var ama hangı gun

iyi akşamlar arkadaşlar.ya 2.tercihin günü nezamn herkez sormuş ama net bi cvp yok.lütfen cvp bekliyorum cicilayd_gamze@hotmail.com burdan bana ulaşırsanız sevinirim;)

slm arkadaşlar hepinizin yorumlarını okudum ve gördüğüm kadarıyla hepiniz çok üzgünsünüz çokta haklısınız bende bu üzüntüleri çok yaşadım tıp fakültesini kazanmak için tam 3 senemi verdim herdefasında çok üzüldüm ama hayallerime kavuştum marmara tıpı kazandım ve çok mutluyum bunun sırrı ne biliomusunuz sabretmek en büyük ilaç sabır ve yılmamak umutsuzluğa kapılmamak ve hepiniz üniversiteli olacak kapasitedesiniz eğer olmasaydı liseden mezun olamazdınız umarım herşey gönlünüzce olur inşallah birgün herkes üniversiteli olacak eminimm er yada geç herkese hayırlı ise üniversiteyi allahım nasip eder inşallahh herkese bol şans ….

2.tercihlerde puan düşürülmeyecek deniyo o zamn 2.tercihe ne gerek varki madem puanları etkilemeyecek?

bu arada kazanan arkadaşları tebrik ederim.Allah hayırlısıyla bizlere de nasip etsin.

of yaa 2, terchlerr tek umudumuzz tarihide tam bellii diil off şu başımızdakiler yokmu

2.yerleştrmeler hakknda billgii………
v.depar@hotmail.com plzzzzz

Bende tam tersi 2.tercihte puanlar düşücek diye biliyorum ama ne kadarı doğru bilmiyorum.

arkadaşlar rahatsız ediyo gibiyim ama inanın çok zor durumdayım.bu sene mezun oldum ama kazanamadım malum…kontejyan açığı diye umut ettim ama oda olmadı..tercihlerime hiç açıköğretim yazmadım tutmayınca ortada kaldım:( ösym yi aradım 2. tercih lerde seçim ya dediler…ne zman nerde yapmalıyım bunu herhangi bi lisede yapabilirmiyim bide son gün ne zman bilen arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim:'( şimdiden teşekkürler…

yazıklar olsun 1 sene boyunca dersaneye gıttım 1 gun bıle aksatmadan ,baraj düşürüldü ama okulların istefıgı puanlar aynı.karma karısık bısey oldu ,devletınde umrunda degılız biz böyle sessiz kaldıkça,çoban dedıgınız adamların sayısı daha artacak.kazanmak için yukardakı arkadasın dedıgı gıbı sabredıp 3 yıl dersaeneye gıtmek gerekıyosa a.q böle adaletın.benım bu son şansımdı dersaneye ılk ve son gıdısımdı hala taksıdım var veremedım.pff…’çareler çaresiz’

arkadaşlar bana adapazarı üniversitesi uzaktan egitim geldi ama gitmiycem 2.tercih hakkım var mı ne olur biri bişey söylesin yardım etsin bana hemen cevap yazarsanız sevinirim…..

ArKaDşLaR 2.TeRcİhLeR kAyIt sOnU yAnİ 8 İnDeN iTİbARn BşLıO!!!!!!!……

ESRA bNdE tRaKyA Unİv. kZnDm aMa hBrlErDe 2. tErCiHnİ yPaBıLıOsN HeRhLdE

arkadasar 2. tercihler ne zmn baslıo bılen varmı bılen varsa msn adresımı ekleyıp haber verebılırmı……

selam arkadaslar ben ılk tercıhte bılkent bılısım teknojılerı bolumune yerlestım ama kayıt gununu gecırdım yanı kaydım yapılamadı 2.tercıh yapma sansım varmı bılgısı olan msn den dönerse sevınırım thecadde54@hotmail.com

ek yerleştirme 8-13 tarihleri arasındaymış

s.a arkadaşlar ben 2.tercihleri yapcam inşallah…Heyecan yapmayın tercihler eylül sonu ekim başında yapılacak…Diğer bilgiler faso fiso… İnşallah hayırlısı olur…Herkese selam olsun

Prof. Dr. Ünal Yarımağan, üniversitelere ek yerleştirme başvuruları tarihlerinin 8-13 Ekim 2008 olacağını belirtti.
Başvuru için istenilen “2008-ÖSYS Yükseköğretim Programlarına Ek Yerleştirme Kılavuzu” ile ilgili gerekli bilgilerin ÖSYM tarafından ileride duyurulacağını açıkladı.

arkadaslar ben ilk tercihte yerlestirildm ama kayıt yaptırmadım ikinci tercih yapabiliomuyum nolur biri cevap yazsın yaa en azından acık ögretim yazabiliomuyum . ne biçimbi sistem yha son sansımda da böyle talihsizlik olamaz bari acıktan okim :(:(:( bilen nolur bu msn den ulassaın

qiSemLi_@hotmail.com

arkadaslar galiba yerlestirilenler 2. tercihleri yapamıo bilgi istiyorum bu konuda yha birisi yardımcı olsun…

2008 Öss 2.Tercih tarihleri belli oldu.Üniversite ek yerleştirme tarihi 8-13 Ekim 2008 olarak belirlendi.Ek yerleştirme klavuzu önüzdeki günlerde Ösym tarafından bildirilecek.

Ek yerleştirmede tercih yapabilmek için şartlar şunlar:

1.Hiçbir yere yerleştirilmemiş olmak veya Açıköğretim Fakültesinin kontenjansız programlarına yerleştirilmiş olmak,

2.Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan yükseköğretim programlarına kesin kayıt yaptırmış olanlar da ek yerleştirmeye başvurabiliyor

ya arkadaşlar 2.tercihlerin ekimde olduğu doğrumuuuuuuuuuuuuuuuuuu?

arkadaşlar bana bişe yazın ek tercihler ekimin 1-4 arasımı msnmi ekleyin bekliyom

acık ögretıme yerlestırılenler harıc 2. tercıhte bulunamıyor

selam ben unıversıte .ç.n tercıh yaptım ve 4 yıllık tarıh ögretmenlıgı geldı.kayıt yaptırmadım bıdahakı yıl puan duururlermı benden cevap lutfen mustafa_konmaz@hotmail.com

arkadaşlar 2. tercihler ne zamn yapılacak yoksa yapıldı mı hayır beım haberım yokta cevap yollayın

tercih yapıp kayıt olmayanların puanı bir dahaki sene düşürülüyor diye biliyiorum.

ARKDAŞLAR BEN İLK TERCİHİMDE CANKIRI KARATEKİN ÜNİSİNİ KAZANDIM 2 YILLIK AMA KAYIT GÜNÜMÜ KAÇIRDIM ACABA TEKRAR 2.TERCİH HAKKIM WARMI BİRDE KAZANDIGIM YERİ TEKRAR YAZABİLİRMİYİM… LÜTFEN ARKDASLAR COK MADURUM MSN ADRESİM ugurylmz_ua@hotmail.com

slm arkadaslar 8-13 ekim arası tercih yapılacak bu hafta klavuzlar gelecek haberiniz olsun buarada yanlıs bilmiyorsam tercihi tutmus olanlar acıkögretimde icinde 2.tercih yapamaz diye söyleniyor suan.benimde bir sorum olacak arkadaslar ben 2 yıllık tercih yapıcam ama ben meslek lisesi mezunuyum kendi alanım dısında 2 yıllıklarda secebiliyormuyum?şimdiden cevaplarınız icin tesekkürler

doğru biliyorsun elif

umran zengin 2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak

2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak
………………………………2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak
…………………………..2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak
…………………………….2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak
………………………..2. tercihler 8-13 ekim klavuz 13-20 ekim kayıt klavuzlar fakültelerden alınacak

mrb arkadaslar bn bugun bos kalan bolumler acıklanmıs dıye duydum acıklandıysa nerden bulabılırım acaba?? acıklanmadıysa ne zamn acıklancak bılgısı olan varsa cvp yazabılır mı? sımdıden tesekkurler

1 4 ekimde kılavuzlar gelecek diyorlar …………….. 8 13 ekimdede tercihler ……………hertseyin hayirlısı####################

nazlı boş kontejanlar daha açıklanmadı ama 25 eylülde açıklanabilr kendine iyi bak

arkadaşlar rahat olun 2.ci tercih hakkı ekim de başklıyo

2.ci tercihler ne zaman sonuçlanacak nerden yapılacak okuldan yine formmu alcaz kafam çok karıştı nasıl olcak bi yardımcı bile yok

8-13 ekim klavuzlar elinzde olacak 13-20 ekim arası tercihlerinizi yapacaksınız 1 hafta sonrada tercihleriniz belli olacak kendinize iyi bakın 2 gün kaldıııı…

herkes için hayırlısı olur inş.

İnş. senin için de hayırlısı olur eliff

tercih işlemi fakültelerde mi olacak yoksa okullarda da yapılıyor mu bilgisi olan var mı

elif liselerden de yapılı üniversitelerden de yapılır hatta şifreni biliyorsan internetten de yapılır

ya arkadaslar bu tercih formlarını nereden alıyoruz??????????????????

ya ben gec kaldım

ya arkadaslar lütfen bana yardım edin nasıl tercih yapıyorsunuz

ya arkadaslar lütfen bana yardım edin nasıl tercih yapıyorsunuz ?????????????

msn adresim akkaya_gs_esra@
hotmail.com

bana ulasın lutfen

arkadaslarban tercıh ıslemlerı ıcın neolur yardıcı olun msn adresım daımaacık yardım edenden de etmeyendende razı olsun msn adresım adana_321@hotmail.com saygılarımla ümit

bn 1. tercih yapmadım ama 2. tercih yapabilirmiyim ?

Leave a Reply

Blog Stats

  • 1,265,546 hits
